لینک های دسترسی

Breaking News

شماری از افغان‌ها برای تهیه‌ٔ غذا به فرزندان‌شان گرد‌ه‌های خود را فروخته اند 


سازمان‌های امدادرسان از فاجعهٔ بشری در حال وقوع در افغانستان در حالی هشدار داده اند که میلیون‌ها نفر در این کشور به کمک‌های فوری غذایی نیاز دارند. فقر شدید و بی‌کاری سبب شده است که برخی از افراد دست به فروش گرده‌‌های شان بزنند.

خبرنگار صدای امریکا گزارش داده است که فروش‌گرده در ولایت هرات،‌ به ویژه ولسوالی انجیل به یک امر معمول مبدل شده است.

پنج برادر این ولسوالی به صدای امریکا گفتند که برای تهیهٔ‌غذا به فرزندان و پرداخت‌ قرضه‌های شان دست به فروش گرده‌های شان زده اند.

تنها مردان نه بلکه زنان نیز در این ولایت گرده‌های شان را به دلیل فقر فروخته اند.

برخی از کودکان این خانواده‌ها که در کمپ‌های بیجاشدگان داخلی زندگی می‌کنند به صدای امریکا گفتند که نان شب و صبحانهٔ آنان فقط روغن و برنج است و آنان سبزیجات، گوشت یا نان خشک برای خوردن ندارند.

به همین دلیل، سازمان‌های بین المللی امدادرسان می‌گویند که افغانستان با فاجعهٔ بشری مواجه است.

این افراد که غذای کافی برای خوردن ندارند می‌گویند که اگر ضرورت شود،‌ ممکن دختران شان را نیز بفروشند.

بر اساس گزارش‌ها، گرچه فروش اعضای بدن در هرات کدام انکشاف جدیدی نیست، اما وضعیت ناگوار اقتصادی موجود بیشتر مردم را به این کار وادار کرده است. به گزارش شبکه سکای نیوز با ورود بیشتر متقاضیان به هرات، قیمت فروش اعضای بدن کاهش یافته است.

این شبکه گفته است که یک گرده مرد در مقابل دوهزار دالر امریکایی و یک گرده زن در مقابل یک١۵۰۰ دالر به فروش می‌رسد.

افغانستان که به دلیل سال‌ها جنگ، خشک‌سالی و سیلاب‌ها از گذشته یک کشور نسبتاً‌ فقیر بود، پس از مسلط شدن طالبان در ماه اگست سال گذشته و قطع شدن کمک‌های بین‌المللی، سطح فقر در آن صعود قابل ملاحظه‌ای داشته است.

سازمان ملل متحد در اوایل ماه روان میلادی خواستار کمک حدود پنج میلیارد دالری برای افغانستان شد که این بزرگترین درخواست کمک بشری برای یک کشور می‌باشد.

تخمین زده می‌شود که ۹۰ فیصد نفوس افغانستان که ۳۸ میلیون نفر می‌شود به این کمک‌ها اتکا دارند.

XS
SM
MD
LG