لینک های دسترسی

Breaking News

نبود مراکز درمان کودکان و زنان معتاد در ولایت فاریاب


مرکز درمان زنان معتاد در ولایت بلخ
مرکز درمان زنان معتاد در ولایت بلخ
عجب خان حمیدی، رییس صحت عامهٔ ولایت فاریاب می گوید که برای درمان زنان و کودکان معتاد در این ولایت مرکز درمانی وجود ندارد.

حمیدی گفت که به دلیل نبود شفاخانه برای زنان و کودکان معتاد، از سر ناچاری این معتادان پس از بررسی‌های اولیه در خانهٔ شان زیر درمان قرار می‌گیرند.

او گفت: "بخش مراقبت از زنان و اطفال به تازگی منظور شده، اما تاکنون مکان آن مشخص نیست. زنان و کودکان معتاد در خانه‌ های شان از سوی تیم صحی تداوی می ‌شوند."

این مسوول صحی ولایت فاریاب به صدای امریکا گفت با توجه به اینکه بیشترین آمار زنان و کودکان معتاد در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب است، او تلاش دارد تا یک مرکز ۲۰ بستر را در این ولسوالی برای درمان زنان و کودکان معتاد ایجاد کند.

بر بنیاد آمارها حدود ۳۰هزار معتاد در ولایت فاریاب وجود دارد که از جمله سه هزار نفر آن زنان و دو هزار نفر دیگر کودکان اند.

شمار زیادی از زنان معتاد، شوهران و مردان خانواده‌هایشان را مقصر دانسته و می‌گویند که مردان خانواده آنان را به استعمال مواد مخدر تشویق و یا گاهی هم مجبور کرده‌اند.

پیش از این نیز مسوولان صحی ولایت فاریاب گفته بودند که شفاخانه۵۰ بستر تداوی معتادان در این ولایت با کمبود غذا و امکانات روبه رو است.

این در حالیست که پس از مسلط شدن گروه طالبان در افغانستان شمار زیادی مراکز درمانی معتادان در سراسر کشور به دلیل مشکلات مالی مسدود ویا هم فعالیت‌ آنان به حد مشوره‌دهی کاهش یافته است.

XS
SM
MD
LG