لینک های دسترسی

Breaking News

در یک سال گذشته صدها زن معتاد درمان شده است-  مرکز خصوصی درمان معتادان


مرکز درمان زنان معتاد
مرکز درمان زنان معتاد

مسوول یکی از مراکز ترک اعتیاد خصوصی در ولایت بلخ می گوید که در جریان یک سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ زن معتاد درمان و به خانواده هایشان سپرده شدند.

مرضیه دیدار، مسوول یکی از مرکزهای ترک اعتیاد خصوصی در ولایت بلخ گفت که در میان افراد بهبود یافته نوجوانان و کودکان نیز شامل بوده اند.

خانم دیدار در گفتگو با صدای امریکا گفت که این مرکز از سوی یک موسسه خارجی پشتیبانی می شود و معتادان طبقه اناث در این مرکز به گونه رایگان تحت درمان قرار می گیرند.

مرضیه دیدار افزود :"ما در مرکز خود در طول یک سال گذشته در حدود ۳۲۸ بیمار مبتلا به مواد مخدر را تحت درمان قرار دادیم که ۱۶۷ تن را زنان، ۵۵ تن را دختران نوجوان و ۱۰۶ تن دیگر را کودکان تشکیل می ‌دادند."

مسوول این مرکز تداوی زنان معتاد همچنان گفت که بیماران آنان بیشتر از ولایت های بلخ، جوزجان، فاریاب و سمنگان می باشند.

او افزود که از جمله ۳۲۸ زن، ۲۹۲ تن آن شفایاب و به خانواده‌هایشان سپرده شدند و تنها در حدود ۳۰ تن شان به دلیل عدم توانایی ترک مواد مخدر دوران درمان را ناتمام گذاشته اند.

خانم دیدار همچنان گفت که از میان افراد شفایاب شده ۳۵ تن دوباره به استعمال مواد مخدر رو آورده که اکنون برای بار دوم تحت مراقبت قرار گرفته اند.

این مرکز ترک اعتیاد ظرفیت بستری کردن ۷۰ معتاد را دارد و به گفته مسوولان آن، در حال حاضر نیز حدود ۳۰ معتاد زن در آنجا تحت درمان قرار دارد.

خانم دیدار از خانواده‌های معتادان خواست تا اعضای خانواده‌هایشان را حمایت کنند و اضافه کرد:" به خاطر اینکه بتوانیم یک جامعه عاری از معتاد به مواد مخدر داشته باشیم، بهتر است که خانواده‌‌ها و جامعه افراد بهبود یافته را بپذیرند، حمایت کنند، قبول کنند که اینها تداوی شده و دوباره به مواد رو نمی آورند. برای آنان در پیدا کردن شغل همکاری شود."

بیشتر زنانی که در مراکز ترک اعتیاد ولایت بلخ بستری اند مصروف قالین بافی بوده که بنابر گفته‌های مسوولان، این زنان به منظور انجام کار بیشتر مواد مخدر استعمال کرده و معتاد شده اند.

هرچند آمار دقیق معتادان زن در ولایت بلخ مشخص نیست، اما هم اکنون دو مرکز برای تداوی آنان فعالیت دارند.

XS
SM
MD
LG