لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها فرد مشکوک به ابتلا به کروناویروس از شفاخانۀ هرات فرار کردند


مقام‌های صحی در ولایت هرات گفته اند که ۳۸ نفر از افراد مشکوک به ابتلا به کروناویروس از مرکز تجرید شفاخانۀ ولایت هرات فرار کرده اند.

داکتر عبدالحکیم، تمنا رییس صحت عامۀ ولایت هرات گفته است این افراد حدود ساعت چهار عصر روز دوشنبه ۱۶ مارچ (۲۶ حوت) دسته جمعی بر کارمندان صحی حمله ور شده و از شفاخانه تجرید بیماران کروناویروس در شهر هرات فرار کرده اند.

آقای تمنا گفته است که این افراد شامل ۳۶ مرد و دو زن اند که پس از شکستاندن شیشه‌های مرکز تجرید به صحن شفاخانه آمده و بدون اینکه نیروهای امنیتی مانع فرار آنان شوند، همه شفاخانه را ترک گفته اند.

رییس صحت عامۀ هرات می‌گوید که یک مریض که باشنده اصلی ولایت دایکندی است و آزمایش کروناویروس در نزد وی مثبت بود، نیز در بین متواریان می‌باشد.

اما عبدالاحد ولیزاده، سخنگوی قوماندانی امنیه هرات این موضوع را رد کرده می‌گوید که شماری از افراد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در هماهنگی با داکتران از این شفاخانه رخصت شده اند.

در حال حاضر ۱۷ نفر از افراد مشکوک و بیمار مبتلا به کروناویروس در شفاخانۀ تجرید هرات بستری اند.

این در حالی است که به گفتۀ مقام‌های وزارت صحت عامۀ افغانستان، با تثبیت پنج واقعۀ دیگر کروناویروس در آن کشور، اکنون شمار مبتلایان به این ویروس در افغانستان به ۲۱نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG