لینک های دسترسی

Breaking News

تاریخ اعلام نتایج ابتدایی انتخابات بار دیگر به تعویق افتاد


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تایید کرده که نتایج ابتدایی انتخابات به تاریخ ۲۳ ماه عقرب اعلام نمی‌شود.

عبدالعزیز ابراهیمی، یک سخنگوی کمیسیون انتخابات روز چهارشنبه ۱۳ نومبر (۲۲ عقرب) به صدای امریکا گفت که به دلیل توقف تفتیش و بازشماری آرا در تمام ولایات، امکان ندارد که نتایج ابتدایی انتخابات در ۲۳ عقرب اعلام شود.

بر اساس تقویمی که کمیسیون انتخابات افغانستان قبل از انتخابات ریاست جمهوری ترتیب کرده بود، قرار بود نتایج ابتدایی در ۲۷ میزان اعلام شود؛ اما به دلیل مشخص‌کردن آرای بایومتریکی – که به گفتۀ کمیسیون به زمان بیشتری نیاز داشت – اعلام نتایج ابتدایی تا ۲۳ ماه عقرب به تعویق افتاد.

هنوز کمیسیون انتخابات تاریخ جدیدی برای اعلام نتایج ابتدایی مشخص نکرده است.

اعلام تاخیر در اعلام نتابج ابتدایی پس از آن صورت گرفت که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روند بازشماری و تفتیش آرا را در ۳۴ ولایت افغانستان متوقف کرد.

میرزا محمد حق‌پرست، یک سخنگوی این کمیسیون امروز چهارشنبه ۱۳ نومبر (۲۲ عقرب) با تایید این خبر به صدای امریکا گفت که تا امر ثانی این روند متوقف خواهد بود.

پیش از این برخی ستادهای انتخاباتی به شمول تیم‌های عبدالله، حکمتیار و نبیل خواهان توقف این روند شده بودند.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات نیز گفت که برای رسیدگی به شکایات و خواست‌های ستادهای انتخاباتی، روند بازشماری و تفتیش آرا متوقف شده است.

اما بر اساس معلومات کمیسیون انتخابات، روند بازشماری و تفتیش آرا تا امروز چهارشنبه ۱۳ نومبر (۲۲ عقرب) در ۹۹۴ محل پایان یافته بود.

XS
SM
MD
LG