لینک های دسترسی

Breaking News

آمادگی کمیسیون انتخابات برای آغاز بازشماری آرا در هفت ولایت


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که برای بازشماری و تفتیش آرای هفت ولایت باقی مانده آمادگی کامل دارد و این روند فردا (یکشنبه) آغاز خواهد شد.

ذبیح سادات، یکی از سخنگویان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز شنبه ۱۴ دسمبر (۲۳ قوس) به صدای امریکا گفت که پس از بازشماری و تفتیش آرا در این ولایت‌ها نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد شد.

آقای سادات افزود: "سر از فردا در هفت ولایت تفتیش و بازشماری آرا آغاز می‌شود. روی موارد تخنیکی در حال حاضر بحث جریان داردُ همکاران ما آماده شدند تا به این ولایات سفر کنند."

عبدالله عبدالله، نامزد ریاست جمهوری افغانستان ناوقت روز گذشته از هواداران خود خواست تا به کمیسیون انتخابات اجازه بدهند آرای هفت ولایت را بازشماری کند.

آقای سادات تاکید کرد که ممکن بازشماری آرا در ۱۳۷۹ محل باقی مانده در ولایت‌های پنجشیر، بغلان، تخار، بدخشان، فاریاب، سرپل و جوزجان دو روز وقت بگیرد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در حالی از آمادگی این کمیسیون برای بازشماری آرای این ولایت‌ها خبر می‌دهد که صبح امروز (شنبه) عبدالله عبدالله برای دیدار با هوادارانش به برخی از ولایت‌های شمال سفر کرده است.

راهپیمایی در بلخ

همزمان با این، صدها نفر از هواداران تکت انتخاباتی "ثبات و همگرایی" به رهبری عبدالله عبدالله در ولایت بلخ راه‌پیماهی کرده اند.

محمد محقق، عضو ارشد این دسته انتخاباتی در میان معترضان گفت: "۳۰۰ هزار رای اساس بایومتریک ندارد... هرگاه این آرا باطل اعلام نشود ما حکومت تقلبی را کار نداریم."

آقای محقق از مردم خواست تا در برابر "هرگونه تشکیل حکومت تقلبی" ایستادگی کنند. وی تاکید کرد که "مردم افغانستان هیچ‌گاه تقلب را نخواهند پذیرفت."

کمیسیون انتخابات افغانستان تاکید کرده که به ادعاهای تقلب رسیدگی خواهد شد.

XS
SM
MD
LG