لینک های دسترسی

Breaking News

کمیسیون انتخابات: دسته‌بندی اعتراض‌های استینافی تا سه روز پایان می‌یابد


کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان می‌گوید که روند دسته‌بندی اعتراض‌های استینافی در دفتر مرکزی این کمیسیون جریان دارد و ممکن تا سه روز دیگر پایان یابد.

سید قطب‌الدین رویدار، یکی از کمیشنران کمیسیون شکایات انتخاباتی روز شنبه ۲۵ جنوری (پنجم دلو) به صدای امریکا گفت که کار روی تحلیل و دسته‌بندی اعتراض‌های استینافی را شدت بخشیده اند.

آقای رویدار افزود که پس از دسته‌بندی این اعتراض‌ها، کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد آن تصمیم خواهد گرفت.

در همین حال محمد قاسم الیاسی، منشی و سخنگوی این کمیسیون که تلاش‌ها برای اتمام این روند جریان دارد.

آقای الیاسی افزود: "روز دوشنبۀ هفته گذشته به گونۀ عملی کار در این مورد آغاز شده و تا ۱۲ روز دیگر ما فرصت داریم. همکاران ما تا اکنون حدود ۱۴ ولایت را توانسته اند که تصنیف‌بندی بکنند؛ اما متاسفانه ولایت‌های بیشتر کار شان باقی مانده است".

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان هفته گذشته اعلام کرد که روند رسیدگی به اعتراض‌های استینافی دسته‌های انتخاباتی آغاز شده است که شامل تفاوت آرا، استعمال آرا خارج از زمان تعیین‌شده، آرای غیربایومتریک، آرای مشکوک و برخی موارد دیگر است.

به گفته رهبری این کمیسیون تا پایان روز دوشنبه ۲۰ جنوری (۳۰ جدی) که آخرین زمان قانونی استیناف‌خواهی بود، دسته‌های انتخاباتی بیش از شش‌هزار و ۲۹۰ اعتراض‌ استینافی را ثبت کردند.

این اعتراض‌های استینافی مربوط ۲۹ ولایت اند که بر اساس معلومات این کمیسیون، ستادهای انتخاباتی در ولایت‌های پروان، وردک، تخار، جوزجان و بادغیس استیناف‌خواهی نکرده اند.

XS
SM
MD
LG