لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان در تلاش ایجاد گروه بین‌المللی حمایت از صلح


وزارت دولت افغانستان در امور صلح می‌گوید که به منظور ایجاد یک گروه بین‌المللی حمایت از روند صلح، گفتگوهای رهبری این وزارت با دپلومات‌های خارجی در کابل جریان دارد.

ناجیه انوری، سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت که هدف از ایجاد این گروه بین‌المللی، تقویت اجماع جهانی و انسجام هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی در راستای صلح افغانستان است.

به گفتۀ خانم انوری گروه بین‎المللی حمایت از صلح افغانستان بر اساس فرمان محمد اشرف غنی ایجاد می‌شود.

خانم انوری گفت: "اعضای این گروه سفارت‌های کشورهای دخیل در روند صلح، تمویل‌ کنندگان کلیدی این روند و نهادهای مرتبط بین‌المللی می‌باشد".

خانم انوری افزود که وزارت دولت افغانستان در امور صلح، برعلاوۀ رهبری این گروه از جانب افغانستان، مسوولیت دارالانشای این گروه را نیز به دوش خواهد داشت.

برای ایجاد چنین گروهی، عبدالسلام رحیمی، وزیر دولت افغانستان در امور صلح، گفتگوها با سفیران برخی کشورها را آغاز کرده است.

آقای رحیمی در دیدارهای جداگانه با سفیران روسیه، اسپانیا، ترکمنستان، اندونیزیا و عربستان سعودی در مورد ایجاد گروه بین‌المللی حمایت از روند صلح افغانستان گفتگو کرده است.

این گروه در حالی ایجاد می‌شود که هنوز طالبان "برقراری آتش‌بس" پیش‌شرط حکومت افغانستان را برای گفتگوهای صلح نپذیرفته اند.

از سویی هم نمایندگان ایالات متحده امریکا و طالبان در مذاکرات پنج روز گذشته بر سر چگونگی امضای توافقنامه صلح به نتیجه نرسیده اند؛ آگاهان به این نظر اند که دلیل طولانی‌شدن این گفتگوها مطرح ساختن خواست حکومت افغانستان است.

XS
SM
MD
LG