لینک های دسترسی

Breaking News

استقبال دولت افغانستان از اظهارات ترمپ


ساعاتی پس از سخنرانی سالانۀ رئیس جمهور ترمپ در کنگرس امریکا، ریاست جمهوری افغانستان گفته که روابط کابل و واشنگتن عمیق و استراتیژیک است.

صمیم عارف، معاون سخنگوی ریاست جمهوری روز چهارشنبه (۱۷ دلو) گفت که این روابط بر اساس منافع مشترک هر دو کشور استوار است.

ریاست اجرایی حکومت افغانستان نیز با قدردانی از تلاش‌های امریکا بر ادامه مبارزه با تروریزم گفت که این وضعیت میتواند، شرایط را به نفع دولت افغانستان تغییر دهد.

امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجرایی در این باره به صدای امریکا گفت: "اظهارات آقای ترمپ، مبتنی بر راهبرد امریکا در جنوب آسیا و افغانستان بود... وقتی آقای ترمپ تاکید می‌کند بر ادامه مذاکره و ادامه مبارزه با علیه دهشت افگنی، طبعا این میتواند هم به نفع افغانستان باشد و هم به نفع ایالات متحده امریکا".

ریاست اجرایی، خواستار ادامه تلاش‌های امریکا برای رسیدن به صلح در افغانستان است، هرچند آقای میثم باور دارد که ممکن این روند زمان‌گیر باشد.

آقای میثم افزود که برای رسیدن به صلح پایدار در افغانستان، ایالات متحده امریکا باید "حامیان گروه‌های تروریستی را مورد تحریم و فشارهای بیشتر قرار دهد".

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده در سخنرانی سالانه‌اش در مجلس مشترک کانگرس امریکا گفت که برای رسیدن به یک راه حل سیاسی در افغانستان، واشنگتن "مذاکرات را سرعت" بخشیده است.

آقای ترمپ بار دیگر تاکید کرد که در صورت پیشرفت در مذاکرات میان نمایندگان امریکا و طالبان، حضور سربازانش را از افغانستان کاهش خواهد داد.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنان افزود که با کاهش احتمالی سربازان امریکایی از افغانستان " توجه را روی مبارزه با دهشت افگنی متمرکز خواهد ساخت".

XS
SM
MD
LG