لینک های دسترسی

Breaking News

تیموتی ویکس آسترالیایی: 'امید' مرا در بند طالبان زنده نگهداشت


تیموتی ویکس، استاد آسترالیایی پوهنتون امریکایی افغانستان پس از رهایی از بند طالبان در یک گفتگوی تلویزیونی گفته است که در شب‌ها و روزهای سخت در زندان "امید" را از دست نداده بود.

طالبان این شهروند آسترالیایی را با کیوین کینک یک استاد دیگر پوهنتون امریکایی افغانستان، در بدل رهایی سه عضو ارشد این گروه در ماه نومبر پس از سه سال اسارت، آزاد کردند.

طالبان این استادان را در ماه اگست ۲۰۱۶ میلادی از بیرون محوطۀ پوهنتون امریکایی افغانستان از کابل اختطاف کرده بودند.

بر بنیاد گزارش خبرگزاری رویترز، آقای ویکس که پس از رهایی برای نخستین‌بار در گفتگوی تلویزیونی آسترالیایی "ای.بی.سی" در سیدنی، احساساتی معلوم می‌شد، گفت: "شرایط سخت و طولانی" زندان بر وی تاثیر گذاشته است.

آقای ویکس در این برنامه تلویزیونی گفت که بار بار احساس کرده که خواهد مرد و هیچگاهی نخواهد توانست افرادی را دوست دارد دوباره ملاقات کند.

او گفت: "به اراده خداواند، من اینجاام. من زنده و مصوونم و آزاد شده ام. بدون این در جهان به هیچ چیزی نیاز ندارم".

آقای ویکس گفت که خلاف توقع زمان طولانی را در زندان باقی ماند، اما در این مدت هیچگاهی ناامید نشد: "اگر امید را از دست بدهی، چیزی اندکی برایت باقی خواهد ماند".

تیموتی ویکس ۵۰ ساله، روز پنجشنبه پس از رسیدن به آسترالیا گفت که به باور وی، برای رهایی او و کیوین کینک امریکایی - استاد دیگر پوهنتون امریکایی افغانستان - به شمول عملیات نیروهای بحری امریکا، شش بار تلاش صورت گرفته بود.

XS
SM
MD
LG