لینک های دسترسی

Breaking News

تبادلۀ زندانیان؛ ترمپ از غنی سپاسگزاری کرد


رییس جمهور ایالات متحده به دنبال تبادلۀ دو استاد پوهنتون امریکایی افغانستان از رییس جمهور غنی سپاسگزاری و به تیم کاری‌اش افتخار کرده است.

دونالد ترمپ، در تویتی ابراز امیدوار کرده است که تبادلۀ استادان خارجی با انس حقانی و دو عضو ارشد گروه طالبان، در پیشرفت صلح کمک کند.

آقای ترمپ گفته است: "امیدواریم که این امر به موارد خوبتری به صلح منجر شود، مانند آتش‌بس که به پایان این جنگ طولانی کمک خواهد کرد...ما با خانواده‌های کیوین کینگ و تیم ویکس برای تجلیل از آزادی آنان از اسارت طالبان می‌پیوندیم".

پیش از این مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا، نیز پس از تبادلۀ انس حقانی و دو عضو ارشد گروه طالبان با دو استاد خارجی و ده سرباز افغان، ابراز امیدواری کرده بود که این اقدام زمینه گفتگوهای صلح را هموار کند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است که رهایی و پیوستن دو استاد امریکایی و آسترالیایی که در نتیجۀ تصمیم دشوار افغانستان تحقق یافت، به منظور قطع جنگ، تامین صلح و حس بشردوستانه صورت گرفته است.

او در تویترش نوشته است: "این اقدام درنتیجۀ تلاش‌های دولت افغانستان وایالات متحده امریکا، در راستای تامین منافع و پایان جنگ در افغانستان عملی شد".

اما سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که هیچ معامله‌ای برای رهایی اعضای این گروه با دولت افغانستان در میان نبوده است.

با آنهم چهره‌های سیاسی افغان که در گفتگوهای صلح دخیل اند، می‌گویند که تبادله این زندانیان بر گفتگوهای رو در روی طالبان و دولت افغانستان کمک می‌کند.

XS
SM
MD
LG