لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: عاملان ترور جنرال رازق را می‌شناسیم


عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان امروز پنجشنبه (۳ عقرب) با هیأتی متشکل از مقام‌های برحال و پیشین حکومت و بزرگان قومی برای تسلیت‌گویی به خانوادۀ جنرال رازق به کندهار رفت.

او از حضور دیرهنگامش برای تسلیت‌گویی به خانوادۀ جنرال رازق و بزرگان کندهار، پوزش خواست و گفت که آرزو داشت جنازۀ وی را به دوش می‌کشید.

به گفتۀ وی، "دشمنان" افغانستان بر جنرال رازق حمله کردند و جای طراحی و هدف حمله برای وی معلوم است.

رئیس اجرائیه افغانستان بدون گرفتن نام گروه یا کشور، حمله بر جنرال رازق را حمله بر افغانستان خواند و گفت "این رویداد را سرسری تحقیق نمی‌کنیم؛ چون این یک تجاوز بر افغانستان بود، معلوم بود که دشمنانش کی‌ها بودند و پناهگاه شان کجاست و چه می‌خواهند".

به باور آقای عبدالله، یکی از اهداف ترور جنرال رازق، جلوگیری از برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان بود و او از مردم خواست که در انتخابات شنبۀ آینده، شرکت کنند.

جنرال عبدالرازق و رئیس امنیت ملی کندهار، به تاریخ ۲۶ میزان بر اثر حمله‌ای تروریستی در دفتر والی کشته شدند و والی کندهار با دو نظامی امریکایی و یک کارمند ناتو در آن حمله زخمی شدند.

طالبان مسؤولیت این حمله را پذیرفتند و گفتند که این حمله توسط یک فرد نفوذی آنان انجام شد.

پس از آن حمله، کمیسیون مستقل انتخابات، برگزاری انتخابات پارلمانی را در کندهار برای یک هفته به تعویق انداخت و قرار است که شنبۀ آینده برگزار شود.

محمد محقق و شماری از مقام‌های حکومت، در این سفر عبدالله عبدالله، را همراهی می‌کند.

پیش از این، رئیس جمهور افغانستان در سفرش به کندهار، روز سه شنبه با خانوادۀ جنرال رازق، غم‌شریکی کرد و در سخنرانی‌اش به مردم کندهار گفت که طرح ترور جنرال رازق، در کندهار ترتیب شده بود.

آقای غنی، از پاکستان خواست که افراد دخیل در ترور جنرال رازق را به افغانستان بسپارد.

محمدمعصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان نیز گفته است که طرح ترور جنرال عبدالرازق، در آن سوی خط دیورند سازمان‌دهی شده بود.

اما؛ وزارت خارجۀ پاکستان، به روز چهارشنبه در اعلامیه‌ای، اظهارات مقام‌های بلندپایۀ افغان را بی‌اساس خواند و گفت که حکومت افغانستان هیچ معلومات استخباراتی را در این خصوص، با آن کشور شریک نساخته است.

XS
SM
MD
LG