لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال رازق کشته شد


همزمان با نشست جنرال آستن سکات میلر، فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، با مقام‌های محلی ولایت کندهار در مقر آن ولایت، گلوله باری صورت گرفته است.

مقام‌های محلی در ولایت کندهار به خبرنگار صدای امریکا گفتند که جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس ولایت کندهار و عبدالمومن حسین خیل رئیس امنیت آن ولایت نیز در این گلوله باری کشته شده اند.

مقام‌های افغان گفته اند که زلمی ویسا والی کندهار در این رویداد زخم برداشته و زیر درمان است.

نت پیترز، سخنگوی ماموریت حمایت قاطع ناتو، به صدای امریکا گفت که گلوله برای بین افغان‌ها صورت گرفت که در آن دو امریکایی نیز زخمی شد. او گفته است که فرد مهاجم نیز به ضرب گلوله از پا در آمده است.

آقای پیترز گفته است که در این رویداد به جنرال میلر، فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو، آسیبی نرسیده است.

طالبان مسوولیت این حمله را به دوش گرفته و گفته اند که فرد مهاجم، عضو نفوذی آن گروه بوده است.

مقام‌های محلی ولایت کندهار به صدای امریکا گفتند که عزیز احمد عزیزی، سخنگوی والی کندهار در این رویداد زخمی و تصویربردار تلویزیون ملی افغانستان در آن کشته شده است.

گلوله باری درست در زمانی صورت گرفته است که نشست جنرال میلر با مقام‌های محلی و بزرگان ولایت کندهار پایان یافته بود و آقای میلر و همراهانش به سمت هیلیکوپتر شان که در عقب ساختمان ولایت آمادۀ پرواز بود، در حرکت بودند.

تا کنون آمار دقیق تلفات این رویداد مشخص نشده است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG