لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: شایعۀ قتل رازق توسط قوای حمایت قاطع بی‌اساس است


عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان، ادعاها مبنی بر قتل جنرال عبدالرازق از سوی حمایت قاطع را رد کرد و گفت که این شایعات از سوی "دشمن" پخش شده است.

آقای عبدالله که روز دوشنبه (۳۰ میزان) در نشست شورای وزیران سخنرانی می‌کرد، گفت که این شایعه را "قاتلان جنرال عبدالرازق" پخش کرده اند، تا با احساسات مردم بازی کنند.

آقای عبدالله "پخش شایعه که این (قتل جنرال عبدالرازق) توسط حمایت قاطع صورت گرفته، فکر می‌کنم که آب به آسیاب دشمن ریختن است. دشمنان مردم افغانستان کسانی که از طالب حمایت می‌کند در هر کشوری که است، طالب را پناهگاه می‌دهد و طالب را توجیه می‌کند، اگر در داخل افغانستان است می‌خواهد جنایت طالب را توجیه کند، همان دشمن مردم افغانستان است. او دشمن جنرال عبدالرازق هم بود".

این اظهارات در حالی صورت گرفت که آقای عبدالله روز یکشنبه (۲۹ میزان) با جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان، دیدار کرد.

پیش از این، شماری از کاربران رسانه‌های اجتماعی، با نشر تصاویر جلسه‌ای مقام‌های ملکی و نظامی کندهار با فرمانده نیروهای حمایت قاطع و امریکایی، ادعا کرده اند که جنرال رازق توسط یکی از محافظان فرمانده نیروهای حمایت قاطع، کشته شده است.

اما این ادعاها در حالی صورت گرفته که طالبان به گونۀ رسمی مسؤولیت این رویداد را به دوش گرفتند و گفتند که هدف آنان، جنرال عبدالرازق، قومندان امنیه کندهار و جنرال اسکات میلر، قومندان نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان بود.

هرچند جنرال میلر در این حمله آسیب ندیده است؛ اما در تازه ترین مورد وزارت دفاع ایالات متحده گفته که جفری سمایلی، جنرال ارشد امریکایی در این حمله مجروح شده است و در حال حاضر در شفاخانه حمایت قاطع در ولایت کندهار تحت تداوی قرار دارد.

XS
SM
MD
LG