لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد طنزآمیز عبدالله از تأخیر اعلام نتایج انتخابات پارلمانی


رئیس اجرایی حکومت افغانستان با انتقاد از تأخیر اعلام نتایج انتخابات پارلمانی توسط کمیسیون انتخابات طنزگونه گفت که اگر افغانستان نفوس چین را می‌داشت، نتایج انتخابات آن در روز قیامت اعلام می‌شد.

انتخابات پارلمانی افغانستان در ۲۸ و ۲۹ میزان برگزار شد و با گذشت نزدیک به سه ماه، تا کنون نتیجه نهایی آن اعلام نشده است.

آقای عبدالله امروز دوشنبه (۲۴جدی) در نشست شورای وزیران از تأخیر در اعلام نتایج انتخابات پارلمانی انتقاد کرد و گفت که "دلایل این مشکل معلوم است".

او طنز گونه به نقل از کسی گفت "در زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴میلادی فردی تبصره می‌کرد، اگر نفوس افغانستان برابر نفوس چین می‌بود نتایج انتخابات آن در روز قیامت اعلام می‌شود".

آقای عبدالله، همچنان افزود که تأخیر زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ارتباطی به گفتگوهای صلح افغانستان ندارد.

بر بنیاد تقویم انتخابات پارلمانی، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان مکلف بود تا نتیجه نهایی این انتخابات را در ۲۹ قوس اعلام کند.

روز گذشته معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، تأخیر در اعلام نتایج انتخابات پارلمانی را جفا در حق مردم توسط کمیسیون مستقل انتخابات دانست و گفت که اتهام فساد، تقلب و تخطی‌ها، اعتبار و حیثیت دولت و مردم را زیر سوال برده است.

آقای سرور دانش، هشدار داد که آقای دانش، که کاسه صبر مردم لبریز شده و بیش از این شهروندان افغانستان نمی‌توانند ضعف‌ها و نا کارآمدی‌ها را در کمیسیون مستقل انتخابات تحمل کنند.

XS
SM
MD
LG