لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: رهایی زندانیان طالبان نباید کمپاین انتخاباتی شود


رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان می‌گوید که رهایی زندانیان طالبان به هدف حسن نیت انجام شده و نباید از این اقدام در کمپاین انتخاباتی بهره برداری شود.

عبدالله عبدالله، روز دوشنبه (۲۷ جوزا) در نشست شورای وزیران گفت که رهایی زندانیان طالب بخشی از تلاش های صلح بوده است و نباید از این اقدام برای "کمپاین انتخاباتی" استفاده شود.

آقای عبدالله افزود: "رهایی بندی‌ها و محبوسین طالب‌ها به حسن نیت است، البته اگر باز این نوع اقدامات شکل کمپاینی بگیرد و به کمپاین‌های انتخاباتی مرتبط شناخته شود، باز همان تاثیر اصلی خود را از دست می‌دهد."

پیش از این، رییس جمهور غنی هدف از رهایی این زندانیان طالبان را ایجاد فضای اعتماد در راستای گفتگوهای صلح عنوان بود.

رییس جمهور افغانستان در اوایل ماه جون فرمان رهایی ۸۸۷ زندانی را داد که در حدود سه هفته اخیر بسیاری از این زندانی‌ها آزاد شدند.

آقای عبدالله ازکاندید مشخصی نام نبرد اما گفت که روند صلح به یک فرد تعلق ندارد بلکه تامین صلح در افغانستان یکی از خواست‌ها و "آرزوهای" افغان‌ها است.

شاه حسین مرتضوی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به صدای امریکا گفت که رهایی زندانیان در روز های عید یک "امر معمول و از صلاحیت های رییس جمهور است."

آقای مرتضوی افزود که ممکن سخنان آقای عبدالله متوجه سایر کاندیدان یا آنانی باشد که در کنفرانس مسکو اشتراک کرده بودند.

این اظهارات آقای عبدالله در حالی مطرح می‌شود که پیش از این نیز برخی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری مخالفت شان را در پیوند به رهاسازی زندانیان طالبان از بند حکومت افغانستان اعلام کرده و خواستار جلوگیری این کار شدند.

XS
SM
MD
LG