لینک های دسترسی

Breaking News

سفیر چین: کروناویروس هم چالش و هم فرصتی برای صلح افغانستان است


سفیر چین در کابل هنگام تسلیم‌دهی کمک‌های کشورش به افغانستان برای مبارزه با کروناویروس، این ویروس را در کنار چالش، فرصتی برای افغان‌ها خواند.

وانگ یو امروز پنجشنبه دوم اپریل (۱۴ حمل) در کنفرانس مشترک خبری با محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفت که کروناویروس همزمان با اینکه برای افغانستان چالش است، در زمینۀ روند صلح این کشور می تواند فرصت ساز نیز باشد.

سفیر چین در حالی کروناویروس را فرصتی برای افغانستان خوانده است که شمار مبتلایان این ویروس در افغانستان هر روز رو به افزایش است؛ ویروسی که در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین منشا گرفت و به سرعت در سرتاسر جهان منتشر شد.

شمار مبتلایان کروناویروس در جهان تا چاشت پنج شنبه ۲ اپریل (۱۴حمل) به بیش از ۹۸۱ هزار و قربانیان آن به بیش از ۵۰ هزار نفر رسیده است.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، کروناویروس را یک بحران جهانی خواند و گفت که مبارزه با این پدیده به همکاری جهانی نیاز دارد.

او افزود: "مخصوصاً کشورهای که دارای امکانات و توانمندی بیشتری استند، یک مسوولیت بین‌المللی و بشری دارند که به کمک کشورهای دیگر بشتابند".

بر اساس معلومات حکومت افغانستان، چین ده هزار آزمایش کروناویروس، دو دستگاه تهویه و دو ماشین اکسیجن را به این کشور کمک کرده است.

آقای دانش که ریاست کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع کروناویروس را به عهده دارد، گفت که بانک جهانی برای مبارزه با کروناویروس صد میلیون دالر و ایالات متحده ۱۵.۵ میلیون دالر را برای افغانستان در نظر گرفته اند.

آمار وزارت صحت عامه افغانستان نشان می‌دهد که تا روز پنجشبه دوم اپریل ۲۵۸ نفر در افغانستان بیماری کووید – ۱۹ مبتلا شده، چهارتن جان باخته و ده تن دیگر دوباره سلامتی شان را به دست آورده اند.

XS
SM
MD
LG