لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ بیش از ۲۰۵هزار افغان را در ۲۰۲۱ آواره کرده است – اوچا


دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) می‌گوید که تشدید جنگ‌ها در نقاط مختلف افغانستان منجر به آواره‌شدن بیش از ۲۰۵هزار افغان از مناطق اصلی شان شده است.

بر اساس گزارش این اداره، برعلاوۀ جنگ در افغانستان، خشکسالی و حوادث طبیعی نیز بیش از ۲۴هزار افغان را مجبور به ترک محلات مسکونی شان کرده است.

در گزارش آمده است که تنها طی یک هفتۀ اخیر بیش از ۵۶هزار تن از باشندگان ولایت‌های کندز، تخار، بدخشان و بغلان به دلیل شدت جنگ‌ها آواره شده اند.

اوچا گفته است که از مجموع آواره‌گان جنگ و حوادث طبیعی در افغانستان، صرف بیش از ۱۲۳هزار نفر کمک‌های فوری بشری دریافت کرده اند.

بر اساس معلومات وزارت دفاع افغانستان، در حال حاضر جنگ در کم از کم ۱۵ ولایت این کشور میان نظامیان افغان و طالبان جریان دارد.

پیش از این، وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان نیز گفته است که با تشدید جنگ در بسیاری از ولایات، شمار آواره‌گان داخلی به گونۀ بی‌پیشینه افزایش یافته است.

این وزارت ابراز نگرانی کرده است که تداوم درگیری و جنگ در نقاط مختلف افغانستان، منجر به افزایش بیجاشدگان داخلی خواهد شد.

بر اساس گزارش اوچا، درگیری‌ها سبب مسدودشدن مسیرهای مواصلاتی ولسوالی‌ها نیز شده که روند امدادرسانی و عرضۀ خدمات بهداشتی را برای نیازمندان متاثر کرده است.

XS
SM
MD
LG