لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی ملل متحد از کاهش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان


کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) می‌گوید که مساعدت‎‌های جامعه جهانی برای افغانستان رو به کاهش بوده و کمک‌های بشردوستانه برای این کشور با بیشترین کمبود بودجه مواجه است.

این کمیشنری روز جمعه ۲۸ می (هفتم جوزا) در خبرنامه‌ای گفت: " از ۱۲۳.۵ میلیون دالر درخواست مالی اداره پناهندگان سازمان ملل متحد برای سال ۲۰۲۱، تنها ۲۴ درصد آن تامین شده است."

ملل متحد گفته که نیاز است تا کمک‌های جامعه جهانی برای مردم افغانستان، به ویژه به بیجاشدگان داخلی و مهاجرین افغان ادامه یابد.

رووف مازو، معاون عملیاتی کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در دیدار با مقام‌های افغان گفته است: "افغانستان در برهه‌ای حساس و تاریخی قرار دارد، همزمان با تلاش‌های مداوم برای دست یابی به صلح، فعالیت‌های بشری و توسعه‌ای نیز باید افزایش یابد."

آقای مازو از تشدید خشونت‌ها که سبب افزایش بیجاشدگان داخلی در این کشور شده است، ابراز نگرانی کرده و گفته است که از آغاز سال جاری میلادی تا اکنون، بیش از ۱۰۰هزار نفر از مناطق شان آواره شده اند.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان همچنین گفته است که در شش ماه اخیر، کمک‌‌های فوری بشر دوستانه را برای بیجاشدگان در سراسر این کشور رسانده و این روند نیز ادامه دارد.

این ادارهٔ ملل متحد اضافه کرده که نفوس تقریباً ۳۵میلیونی افغانستان با چالش‌های ناامنی و اقتصادی روبرو است.

این در حالی است که کمیسیون مستقل حقوق‌بشر افغانستان دو روز پیش گفت که صدها خانواده در ولایت لغمان به دلیل جنگ از مناطق شان آواره شده و آنان به کمک‌های فوری نیاز دارند.

بر اساس معلومات مقام‌های افغان، تنها در درگیری‌های اخیر میان نظامیان افغان و طالبان در مرکز و برخی ولسوالی‌های لغمان، بیش از ۲۵۰۰ خانواده بیجا شده اند.

XS
SM
MD
LG