لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ در افغانستان؛ در ربع اول امسال حدود ۱۲۹هزار نفر آواره شدند


وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان می‌گوید که از آغاز سال ۱۴۰۰ خورشیدی تا اکنون، ۱۲۸هزار و ۸۰۰ نفر در این کشور از مناطق اصلی شان بی‌جا شده اند.

اسلام‌الدین جرات، سخنگوی این وزارت روز شنبه ۱۹ جون (۲۹ جوزا) به خبرنگاران گفت که بیشتر این افراد به دلیل ادامۀ جنگ و نا امنی در ولایت‌های، قندهار، هلمند، لغمان، فاریاب، جوزجان، کندز، بدخشان و بغلان مناطق شان را ترک کرده اند.

آقای جرات افزود: "از آغا سال ۱۴۰۰ خورشیدی تا اکنون در برخی ولایات تحرکات طالبان افزایش یافته که در اثر آن، ۱۲۸هزار و ۸۰۰ نفر که ۱۸هزار و ۴۴۰ خانواده می‌شوند، از مناطق خود بیجا شدند."

بر اساس معلومات وزارت مهاجرین افغانستان سال گذشته نیز ۹۲هزار خانواده به دلیل جنگ در بخش‌های این کشور از مناطق شان آواره شده بودند، که بسیاری آنان کمک‌های را نیز دریافت کردند.

سخنگوی این وزارت همچنین افزود که یافته‌های آنان نشان می‌دهد که در سه سال اخیر، دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به دلیل تداوم خشونت‌ها در افغانستان خانه‌های شان را ترک کرده و به جای دیگر متواری شده اند.

این در حالی است که هفته گذشته دفتر امور هماهنگی کمک‌های بشری ملل متحد گفت که در نتیجۀ درگیری‌های اخیر در ولایت لغمان و ننگرهار، ۳۵هزار نفر از خانه‌های شان بی‌جا شدند.

XS
SM
MD
LG