لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیۀ اروپا برای مبارزه با کروناویروس ۲۳۲ میلیون یورو کمک می‌کند


اتحادیه اروپا برای تقویت آمادگی جهانی، پیشگیری و مهار کروناویروس، بسته جدید کمک مالی را به ارزش ۲۳۲ میلیون یورو را اعلام کرد.

این اتحادیه گفته است که بخشی از این پول، بی‌درنگ به بخش‌های مختلف اختصاص می‌یابد و بقیۀ آن در ماه‌های آینده فراهم خواهد شد.

بر بنیاد اعلامیه این اتحادیه، اورسولا ون در لین، رییس کمیسیون اروپا گفته است: "با افزایش روند قضایا، صحت عمومی اولویت شماره یک است، چه باعث افزایش آمادگی در اروپا، چه در چین و چه در جاهای دیگر شود، جامعه جهانی باید با هم همکاری کند".

یناز لنارشیچ، کمیشنر مدیریت بحران و هماهنگ‌کننده واکنش اضطراری اروپا گفت که با بیش از ۲۶۰۰ جان از دست رفته، اکنون چاره‌ای جز آماده سازی در همه سطوح وجود ندارد.

او گفته است: "بسته کمک‌های جدید ما از سازمان صحی جهان حمایت می‌کند و بودجه را هدف قرار می‌دهد تا از کشورهایی که سیستم‌های صحی ضعیف‌تری دارند عقب نماند. هدف ما مهار شیوع بیماری در سطح جهانی است."

از جملۀ ۲۳۲ میلیون یور کمک اتحادیه اروپا، ۱۱۴ میلیون آن برای مجادله با کروناویروس در اختیار سازمان صحی جهان قرار می‌گیرد.

اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که این کشور نیز از این کمک مستفید خواهد شد.

این در حالی است که وزارت صحت عامه افغانستان بودجه مورد نیاز را برای مجادله با کروناویروس در این کشور ۲۰ میلیون دالر پیش‌بینی کرده است.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت افغانستان می‌گوید که تا اکنون دو میلیون دالر را حکومت افغانستان و سه میلیون دالر را سازمان صحی جهان برای این کار اختصاص داده اند.

XS
SM
MD
LG