لینک های دسترسی

Breaking News

موتر مهاجرین افغان‌ در اثر گلوله‌باری پولیس ایران آتش‌ گرفته است - لیوال


سفیر افغانستان در ایران می‌گوید که مقام‌های ایرانی تایید کرده اند که موتر حامل شهروندان افغان در نتیجۀ گلوله‌باری پولیس آن کشور آتش گرفته است.

این حادثه که روز پنجشنبه هفتۀ گذشته اتفاق افتاده بود، در اثر آن سه شهروند افغان جان باخته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

غفور لیوال، سفیر افغانستان در تهران روز شنبه ششم جوان (۱۷ جوزا) با فرستادن ویدیویی به خبرنگاران گفت که برای بررسی این حادثه در راس هیاتی به شهر یزد آن کشور رفته و از نزدیک با مقام‌های محلی و مجروحین این رویداد صحبت کرده است.

آقای لیوال افزود که قرار معلومات، قاچاقبران انسان در یک موتر شماری از مهاجرین افغان را انتقال می‌داند و پس از آنکه راننده به دستور پولیس برای توقف اعتنا نکرد، در نتیجه گلوله باری موتر حامل آنان آتش گرفت.

به گفته آقای لیوال در این حادثه سه شهروند افغان جان باخته و پنج تن دیگر مجروح شده اند که در حال حاضر در یکی از شفاخانه‌های شهر یزد ایران تحت درمان قرار دارند.

او تاکید کرد که در این حادثه به سه تن از مهاجران دیگر افغان هیچ آسیبی نرسیده است.

آقای لیوال همچنان گفت قرار است به زودی پیکرهای این مهاجران به افغانستان منتقل شوند.

در این حال، وزارت خارجۀ افغانستان از ادامه بررسی‌ها در این مورد خبر داده و گفته است: "با درنظرداشت نتایج این تحقیق و ارزیابی در مورد اقدامات و تدابیر بعدی با جانب ایران تصامیم لازم را اتخاذ خواهد نمود."

این حادثه در حالی رخ داده که ادعای غرق کردن مسافران افغان در آب‌های مرزی توسط مرزبانان ایرانی تا هنوز حل ناشده باقی‌مانده است.

شماری از نجات یافتگان رویداد مرزی گفته اند که مرزبانان ایرانی ده‌ها مهاجر افغان را که به گونۀ غیرقانونی وارد ایران شده بودند،پس از شکنجه و لت و کوب به دریای هریرود افگندند.

براساس تخمین کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان، ۱.۵ تا دو میلیون مهاجر افغان به گونه غیرقانونی در ایران زندگی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG