لینک های دسترسی

Breaking News

آتش‌گرفتن موتر در ایران جان سه مهاجر افغان را گرفت


در اثر حادثۀ ترافیکی در شاهراه مهریز-یزد ایران کم از کم سه مهاجر افغان کشته شده و پنج نفر دیگر زخمی شده اند که وضعیت شماری از زخمی شدگان وخیم گزارش شده است.

خبرگزاری دولتی ایران گزارش داده است که این حادثه روز چهارشنبه سوم جون (۱۴ جوزا) به وقوع پیوسته است و شمار دیگر از سرنشینان این موتر با وصف مصدومیت از محل حادثه متواری شده اند.

مرتضی خرمی، اتشۀ مهاجرین افغان در قنسولگری افغانستان در زاهدان به رسانه‌ها گفته است که این موتر که حامل ۱۴ سرنشین، به شمول ۱۳ افغان و یک پاکستانی، بود آتش گرفته است که در اثر آن سه سرنشین آن به کلی سوخته و متباقی زخمی شده اند.

برخی رسانه‌ها از قول نجات یافتگان این رویداد گزارش داده اند که حادثه پس از آن رخ داد که رانندۀ موتر به دستور پولیس برای توقف اعتنا نکرد وبه حرکت ادامه داد. در این گزارش‌ها آمده است که موتر در اثر گلوله‌باری پولیس ایران آتش گرفته است.

اما خبرگزاری دولتی ایران از قول‌ مقام‌های آن کشور گزارش داده اند که موتر یاد شده با کتاره آهنین محافظتی کنار جاده برخورد کرده است.

سفارت افغانستان در تهران با نشر اعلامیه‌ای در فیسبوک تایید کرده است که قربانیان این حادثه مهاجران افغان بوده اند.

در اعلامیه آمده است که قنسولگری افغانستان در زاهدان اقدامات را برای بررسی این رویداد و چگونگی وقوع حادثه آغاز کرده است.

ویدیوهایی که از زمان وقوع این حادثه در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است نشان می‌دهد که یک موتر آتش گرفته و کم از کم دو نفر که در تول بکس موتر سوار بوده اند در شعله های آتش می سوزند.

در این ویدیو دیده می‌شود که کمی دورتر از محل رویداد، دو نوجوان ملبس با پیراهن تنبان افغانی در کنار جاده گریه و فریاد می‌کنند..

این حادثه در حالی رخ داده که ادعای غرق کردن مسافران افغان در آب‌های مرزی هریرود توسط مرزبانان ایرانی تا هنوز حل ناشده باقی‌مانده است.

شماری از نجات یافتگان رویداد مرزی گفته اند که مرزبانان ایرانی ده‌ها کارجوی افغان را که به گونۀ غیرقانونی وارد ایران شده بودند،پس از شکنجه و لت و کوب به دریای هریرود افگندند.

براساس تخمین کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان، یک ونیم تا دو میلیون مهاجر غیرقانونی افغان در ایران زندگی می‌کنند که در صورت شناسایی، بازداشت و رد مرز می‌شوند.

XS
SM
MD
LG