لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن و کانگرس از مسدود شدن حکومت فدرال جلوگیری کردند


رییس جمهور ایالات متحده با امضای لایحهٔ بودجهٔ کوتاه مدت، از مسدود شدن حکومت فدرال جلوگیری کرد.

آقای بایدن دیشب ۳۰ سپتمبر (هشت میزان) پس از تصویب این لایحه توسط کانگرس آنرا امضا کرد، اما این اقدام مصارف حکومت فدرال را تا تاریخ سوم ماه دسمبر تامین می‌کند.

لایحۀ کوتاه مدت مصارف، حدود ۲۸.۶ میلیارد دالر را برای رسیدگی به آسیب دیدگان توفان آیدا و سایر حادثات طبیعی و کمک به افغان هایی که به تازگی از افغانستان به ایالات متحده منتقل شده اند، نیز فراهم خواهد کرد.

در جریان برنامۀ تخلیۀ هوایی از افغانستان، ایالات متحده حدود ۱۲۴ هزار نفر را که شامل شهروندان امریکا، و افغان های واجد شرایط بودند، از افغانستان بیرون کرد.

اکنون در ایالت های مختلف ایالات متحده، به شمول ورجینیا، ویسکانسن، تکزاس و اندیانا، ده ها هزار افغان تازه منتقل شده به این کشور منتظر تکمیل شدن اسناد و تحقیقات پیشینه کاری شان اند.

در حالیکه هر دو حزب، جمهوریخواه و دموکرات، در مورد چگونگی بلند بردن سقف یا حد قرضه گرفتن دولت درگیر اختلاف اند، تصویب این لایحه برای جلوگیری از یک بحران کمک می کند، اما یک بحران دیگر، تصویب کامل بودجه، را به تاخیر می اندازد.

مجلس نمایندگان ایالات متحده بودجهٔ‌ کوتاه مدت را با ۲۵۴ رای موافق و ۱۷۵ رای مخالف و مجلس سنا این بودجه را با ۶۵ رای موافق در برابر ۳۵ رای مخالف تصویب کرده بود.

اکثریت جمهوریخواهان هر دو مجلس، در مخالفت به این لایحه رای داده اند. این لایحه برای تداوم کار حکومت فدرال ضروری بود به خاطریکه سال مالی جدید در این کشور امروز اول اکتوبر آغاز شد.

در جریان ریاست جمهوری دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا، بخش‌هایی از حکومت فدرال، به دلیل اختلاف روی طرح بودجه برای ساختن دیوار مرزی میان امریکا برای ۳۵ روز مسدود باقی ماند که طویل‌ترین مسدودیت در تاریخ این کشور بود.

ننسی پلوسی،‌ رییس مجلس نمایندگان کانگرس گفت که با این پول نه تنها ادارات حکومت باز می‌ماند بلکه معاشات نظامیان متقاعد و سایر بازنشسته ها نیز پرداخت خواهد شد. او افزود که تاسیسات ملی صحت، تعلیم و تربیه کودکان و ادارهٔ محافظت محیط زیست نیز از این پول استفاده خواهند کرد.

اکنون که بودجهٔ کوتاه مدت منظور شده است، دموکرات‌ها بر افزایش محدودهٔ سطح وامگیری فدرال تمرکز خواهند کرد. سطح وامگیری‌کنونی ۲۸.۴ تریلیون دالر است، اما دموکرات‌ها تلاش دارند آنرا ۳.۵ تریلیون دالر دیگر افزایش دهند.

XS
SM
MD
LG