لینک های دسترسی

Breaking News

محقق: برای جنگ و صلح با طالبان آمادگی گرفته‌ایم


محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان می‌گوید که طالبان به تامین صلح در این کشور تمایلی ندارند و از اینرو برای جنگ و صلح آمادگی گرفته اند.

آقای محقق روز جمعه ۲۸ می (هفتم جوزا) گفت: "بارها گفتیم که طرف مقابل ما هیچ تمایلی به صلح ندارند... ما در ۲۰ سال گذشته آمادگی داشتیم که دموکراسی کنیم، درس بخوانیم و تحصیل کنیم، اما در یکی و دو سال اخیر متوجه شدیم که گپ‌های است و ما یک کم‌کم سرشته گرفته‌ایم."

آقای محقق که مشاور ارشد رییس جمهور غنی در امور سیاسی و امنیتی است در مورد این آمادگی‌هایش برای جنگ با طالبان معلومات بیشتر نداد، اما گفت که در کنار دولت و اردوی افغانستان به هدف دفاع از نظام جمهوریت ایستاده خواهند شد.

آقای محقق وضعیت کنونی افغانستان را همزمان با خروج نیروهای امریکایی و ناتو از این کشور "خراب و نابسامان" توصیف کرد و گفت امیدوار است که این کشور وارد یک جنگ دیگر نشود.

نگرانی‌های مقام‌ها و چهره‌سیاسی افغانستان در مورد بدتر شدن وضعیت امنیتی و سیاسی در این کشور در حالی مطرح می‌شود که خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان از حدود یک ماه به این‌سو جریان دارد.

روند خروج کامل نیروهای خارجی مستقر در افغانستان به تاریخ اول می سال روان آغاز شد و قرار است تمام این نیروها تا تاریخ ۱۱ سپتمبر به گونۀ کامل از این کشور بیرون شوند.

XS
SM
MD
LG