لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال امریکایی به خاطر تلفات غیرنظامیان در کندز پوزش خواست


آقای نکلسن وعده سپرد که از هر تلاش برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان افغان دریغ نخواهد کرد
آقای نکلسن وعده سپرد که از هر تلاش برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان افغان دریغ نخواهد کرد

جان نکلسن قوماندان ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان گفت که از تلفات اخیر غیرنظامیان در افغانستان پوزش می‌خواهد و به گفتۀ وی ماموریت حمایت قاطع تلاش می‌کند از بروز چنین واقعات در آینده جلوگیری شود.

پس از حملات هوایی نظامیان خارجی در ولسوالی چهار درۀ ولایت کندز که به تاریخ ۱۶ عقرب انجام شد، اهالی آن ولسوالی گفتند که در آن حمله بیش از ۱۰ غیرنظامی کشته شد و ۱۶ تن زخمی شد.

آقای نکلسن که روز دوشنبه به گونۀ غیرمترقبه به کندز سفر کرد، در جمعی از مقام‌های گفت "می‌خواهم یک بار دیگر بگویم که برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، هر آنچه در توان داریم انجام خواهیم داد. به خاطر تلفات افراد ملکی که اخیراً اتفاق افتاده، معذرت می‎خواهم".

محمد معصوم ستانکزی رئیس امنیت ملی، ویس احمد برمک سرپرست وزارت داخله، جنرال شریف یفتلی لوی درستیز اردوی ملی افغانستان و شماری از مقام‌های ولایتی در این سفر با آقای نکلسن ملاقات کردند.

گرچه ولایت کندز در جریان چند سال دو بار به دست طالبان سقوط کرده، اما جنرال نکلسن یک بار دگیر تاکید کرد که طالبان نمی‌توانند از طریق جنگ برنده شوند. او با اشاره به ستراتیژی جدید ادارۀ دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که بر اساس این ستراتیژی قوای حمایت قاطع منابع بیشتری به شمول قدرت بیشتر هوایی را در اختیار خواهد داشت.

آقای نکلسن قبلاً نیز گفته بود که طالبان آشتی ناپذیر به هیچ وجه به صلح تن نمی دهند و "متاسفانه باید کشته و یا از صحنه رانده شوند."

آقای نکلسن گفت که راه اندازی انتخابات نیز بر طالبان فشار وارد می‌کند و پیامی را به آنان می‌رساند که یگانه را برای آنان، ادغام مجدد با جامعه است، نه جنگ.

او همچنان علاوه کرد که بخش عمدۀ دیگر این ستراتیژی آوردن فشار بر پاکستان است تا از حمایت و توانبخشی به دهشت افگنانی دست بکشد که افغانستان را آماج حملات قرار می‌دهند.

جان نکلسن، قوماندان نیرو های حمایت قاطع در افغانستان چندی پیش در مصاحبۀ اختصاصی به صدای امریکا گفته بود که اگر اسلام آباد به دشمن اجازه دهد در پناهگاه های امن شان در آن کشور احیای مجدد کنند، "ما سال دشواری را در پیشرو خواهیم داشت."

XS
SM
MD
LG