لینک های دسترسی

Breaking News

ناتو: از آغاز دوباره مذاکرات مشروط طالبان-امریکا استقبال می‌کنیم


ینس ستولتنبرگ، منشی عمومی پیمان انتلانتیک شمالی (ناتو) امروز ۱۵ اکتوبر (۲۳ میزان) گفت که این پیمان از آغاز دوبارۀ مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان استقبال می‌کند؛ مشروط بر اینکه طالبان در مذکرات، مایل به سازش‌های واقعی باشند.

ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو که دیروز دوشنبه ۱۴ اکتوبر ( ۲۲ میزان) در نشست پارلمانی کشورهای عضو و شرکای این پیمان در لندن صحبت می‌کرد، گفت: "طالبان نه تنها که به خشونت‌ها پایان نداده بلکه آن را شدت بخشیده اند."

آقای استولتنبرگ افزود که ادامه این وضعیت "عدم تعهد این گروه را به صلح پایدار نشان می‌دهد" و نیاز است طالبان از برخی شرایط و خواست‌های خود کوتاه بیایند.

او افزود: "ناتو به حمایت خود از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد به گونۀ که با تروریزم بین‌المللی مبارزه کرده و زمینه لازم را برای برقراری صلح پایدار در افغانستان فراهم کنند."

سرمنشی ناتو اطمینان داد که اجازه نخواهند داد افغانستان بار دیگر به پناهگاه امن "تروریستان بین‌المللی" مبدل شود.

او همچنان از تلاش‌های نیروهای امنیتی افغانستان و اشتراک شهروندان این کشور در انتخابات قدردانی کرده است.

این در حالی است که مذاکرات امریکا با طالبان برای پایان جنگ در افغانستان از چندین هفته به اینسو متوقف شده و به تازگی دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا اعلام کرد که زمان بازگرداندن سربازان امریکایی به "خانه" فرارسیده است.

زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان، ۹ بار با گروه طالبان دیدار و گفتگو کرد.

در ادامۀ این مذاکرات انتظار میرفت توافقنامه‌ای میان امریکا و طالبان امضا شود، اما به دلیل ادامۀ خشونت‌ها در افغانستان، آقای ترمپ از امضای آن خودداری کرد.

XS
SM
MD
LG