لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید حکومت افغانستان بر مذاکرات مستقیم با طالبان


شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان، صبح امروز دوشنبه در رأس یک هیأت عالی رتبۀ پاکستانی وارد کابل شد.

در این سفر، شاه محمود قریشی با صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه، محمد اشرف غنی و برخی از مقام‌های بلندپایه حکومت افغانستان ملاقات کرد.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان امروز دوشنبه (۳جدی) پس از دیدار صلاح الدین ربانی با همتای پاکستانیش، جزییأت این ملاقات را به خبرنگاران شریک کرد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت که شاه محمود قریشی، تعهد کشورش را بار دیگر برای کشاندن طالبان به میز گفتگوهای صلح افغانستان داشته و تعهد سپرد تا کابل را برای گفتگوهای مستقیم میان طالبان و حکومت افغانستان همکاری می‌کند.

در دو هفته گذشته، این دومین سفر وزیر خارجه پاکستان به افغانستان است، وزارت خارجه افغانستان ادامه این سفرها را "نشانه از بهبود روابط میان کابل و اسلام آباد" می‌داند.

آقای احمدی، افزود که حکومت افغانستان امیدوار است تا اسلام آباد گام‌های عملی را برای کشاندن طالبان بردارد و به گفته او صلح و ثبات در افغانستان می تواند نقش مهم در "شگوفایی" اقتصادی پاکستان داشته باشد.

آقای احمدی، گفت "ما منتظر گام‌های عملی‌تر و بیشتر پاکستان هستیم،‌ ما در این دیدار بر گفتگوهای مستقیم میان طالبان و دولت افغانستان تاکید کردیم، جانب پاکستان هم تعهد سپرد که در این امر تلاش‌هایش را ادامه می‌دهد".

وزیر امور خارجه پاکستان پس از دیدار با مقام های افغان به کشورهای چین، ایران و روسیه نیز سفر کند.

وزارت خارجه پاکستان در اعلامیه‌‌ای هدف از این سفر چند روزه آقای قریشی به این کشورها را گسترش همکاری‌های دوجانبه و نیز تحکیم صلح در منطقه عنوان کرده است.

XS
SM
MD
LG