لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد: افغان‌ها باید خود سرنوشت آینده‌شان را تعیین کنند


نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در سفرش به منطقه، روز گذشته با مقام‌های روسی به هدف راه‌یابی به صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

سفارت امریکا در مسکو، در اعلامیه‌ای امروز شنبه (۱۷ قوس) گفته است که زلمی خلیلزاد در دیدارش با مقام‌های روسی تاکید کرده که بحران افغانستان تنها در صورتی حل شدنی است که راه حل آن از سوی خود مردم این کشور سنجیده شود.

آقای خلیلزاد، این اظهارات را به روز جمعه (۱۶ قوس) در دیدار با ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان و ایگور مورگلوف، معاون وزیر خارجه این کشور داشته است.

در این اعلامیه به نقل از خلیلزاد نگاشته شده که امریکا و روسیه از یک راه حل سیاسی در افغانستان که سبب کاهش خطر تروریزم و تهدید مواد مخدر در این کشور شود سود خواهند برد.

زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، برای سومین بار در ماه‌های اخیر به منطقه سفر کرده تا زمینه را برای کشاندن طالبان به پای میز مذاکره فراهم کند.

آقای خلیلزاد، در این سفر نخست به پاکستان رفت و در دیدار با مقام های پاکستانی، تعهد آن‌ها را برای کمک به مصالحه در افغانستان دریافت کرد.

دولت افغانستان نیز هیاتی را برای پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان تعیین کرده است. هرچند ترکیب این هیات، با انتقادهایی روبرو بوده است.

XS
SM
MD
LG