لینک های دسترسی

Breaking News

مشاورین نظامی ایران در اردوی سوریه مدغم شده اند


در جنگ هفت سالۀ سوریه بسیاری از ولایت آن کشور به خرابه مبدل شده است
در جنگ هفت سالۀ سوریه بسیاری از ولایت آن کشور به خرابه مبدل شده است

ولید المعلم، وزیر خارجۀ سوریه می گوید که مشاوران نظامی ایران در اردوی سوریه مدغم شده اند و تهران هیچ نیرو یا پایگاه نظامی ثابت در سوریه ندارد.

آقای المعلم، روز شنبه به خبرنگاران گفت که حضور ایران در سوریه "مشروع بوده و بر اساس دعوت دمشق" صورت گرفته است.

اسرائیل به کرات علیه هرگونه حضور دایمی اردوی ایران در سوریه هشدار داده است. المعلم می گوید که ادعا های اسرائیل نادرست بوده و تلاش دارد بر ایران فشار آورد.

اسرائیل در ماه می، موجی از حملات هوایی را در پاسخ به آنچه حملات راکتی ایران بر مواضع اسراییل در بلندی های گولان عنوان می کند، انجام داد که جدی ترین رویارویی میان ایران و اسراییل تا کنون پنداشته می شود.

اظهارات وزیر خارجۀ سوریه در مورد ادغام مشاوران نظامی ایران در اردوی آن کشور، سه روز پس از آن بیان می شود که معاون وزیر خارجه سوریه درخواست دولت امریکا را برای خروج نیروهای نظامی ایران و حزب الله لبنان از آن کشور، رد کرد و گفت که این موضوع قابل بحث نیست.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، فیصل مقداد در گفت‌وگو با یک رسانه روسی گفته است، "این موضوع حتی در دستور کار مذاکرات نیست، زیرا به حاکمیت سوریه مربوط می‌شود."

مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحده دوشنبۀ گذشته هنگام توضیح راهکار جدید قصر سفید در برابر ایران، شرایطی را برای رسیدن به توافق با تهران اعلام کرد که در آن خروج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حزب الله لبنان از سوریه شامل بود.

ایران در جنگ داخلی سوریه از بشارالاسد رئیس جمهور سوریه حمایت کرده است و نیروهای سپاه پاسداران و شبه نظامیان شیعه متحد آن، حزب الله، در سوریه حضور داشته‌اند.

علاوه بر ایران، روسیه در جنگ داخلی سوریه از بشارالاسد، رئیس جمهور آن کشور حمایت میکند.

اما ایالات متحده از گروه های مخالف حکومت بشارالاسد حمایت کرده است و در یک سال گذشته حد اقل دو بار مواضع نظامی حکومت بشارالاسد را در آن کشور مورد حملات میزایل های کروز قرار داده است.

XS
SM
MD
LG