لینک های دسترسی

Breaking News

برادر جنرال رازق سرپرست قومندانی امنیۀ کندهار شد


وزارت داخله افغانستان تادین خان اچکزی، بردار کوچک جنرال عبدالرازق را به عنوان سرپرست قومندانی امنیه ولایت کندهار گماشته است.

آقای اچکزی آموزش‌های نظامی ندیده است، اما پاسوال جانان بارکزی، معین وزارت امور داخله افغانستان در مراسم معرفی وی گفت که بر بنیاد پیشنهاد باشندگان ولایت کندهار، تادین خان در این سمت گماشته شده است.

بهار مهر، مشاور امور استراتیژیک وزارت امور داخله افغانستان در صحبت با صدای امریکا، این خبر را تائید کرد و گفت که بربنیاد پیشنهاد وزارت امور داخله و تائیدی رئیس جمهور غنی، آقای تادین خان به عنوان سرپرست قومندانی امنیه کندهار تعین شده است.

تادین خان ۳۵ ساله پس از آن به عنوان سرپرست قومندانی امنیه کندهار معرفی شد که روز جمعه، باشندگان و متنفذین کندهار در دیدار با محمد معصوم ستانکزی، رئیس عمومی امنیت ملی از حکومت مرکزی خواستار مقرری وی به عنوان قومندان امنیه کندهار شدند.

باشندگان ولایت کندهار گفته اند، در مدتی که جنرال عبدالرازق، قومندان امنیه کندهار بود، پولیس این ولایت تقویت و با ظرفیت شده است و برای دوام آن، باید برادرش در این سمت گماشته شود.

روز پنجشنبه هفته گذشته، جنرال عبدالرازق، قومندان امنیه کندهار و عبدالمومن حسین خیل، رئیس امنیت ملی این ولایت در تیراندازی محافظ والی کندهار کشته شدند.

XS
SM
MD
LG