لینک های دسترسی

Breaking News

هلمند؛ '۳۰۰ جنگجوی طالبان و ۳۰ نظامی افغان کشته شده‌اند'


مقام‌های محلی ولایت هلمند می‌گویند که در درگیری‌ها‌ میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان، بیش از ۳۰۰ جنگجوی طالبان و ۳۰ تن از نیروی امنیتی افغان کشته شده اند.

یاسین خان، والی هلمند روز شنبه ۱۷ اکتوبر (۲۶ میزان) گفت که بر اساس گزارش‌های ابتدایی در نه روز گذشته، هفت غیرنظامی در اثر حملات طالبان کشته شده اند.

آقای خان افزود: "در جنگ هلمند به طالبان تلفات زیادی وارد شده است. بیش از ۳۰۰ جنگجوی طالبان کشته شده اند. نیروهای امنیتی و دفاعی ما حدود ۳۰ نفر تلفات دارند و همچنان از کشته شدن هفت غیرنظامی برای ما گزارش شده است."

والی هلمند با ابراز نگرانی گفت که طالبان بسیاری از بخش‌های شهر لشکرگاه و برخی ولسوالی‌های این ولایت را ماین تعبیه کرده اند که ممکن سبب تلفات بیشتر شود.

او تاکید کرد که نیروهای امنیتی روند کشف و خنثی سازی ماین‌های جاسازی شدۀ طالبان را آغاز کرده اند.

در این حال، مقام‌های محلی این ولایت می‌گویند که هنوز هم درگیری‌ها در حومه‌های شهر لشکرگاه و ولسوالی‌های ناوه، گرشک و نادعلی جریان دارد.

یک مقام امنیتی که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد، به صدای امریکا گفت که هنوز هم بسیاری از بخش‌های این ولایت در محاصرۀ طالبان قرار دارند.

این منبع همچنان گفت که تا اکنون تمامی مسیر‌های رفت و آمد به روی ترافیک مسدود است و این کار سبب بروز مشکلات برای باشندگان این ولایت شده است.

طالبان در بارۀ وارد شدن تلفات به جنگجویان این گروه تا اکنون ابراز نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG