لینک های دسترسی

Breaking News

ترورهای هدفمند؛ 'یک شبکۀ نه نفری طالبان در کابل بازداشت شد'


آرشیف
آرشیف

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت یک شبکۀ نه نفری طالبان خبر داد که با ترورهای هدفمند ربط دارد.

این ریاست امروز دوشنبه ۱۰ می (۲۰ ثور) با نشر اعلامیه‌ای گفت که این شبکه به دستور رهبری طالبان در فعالیت‌های دهشت‌افگنی، کشتارهای هدفمند کارمندان دولت، منسوبین نظامی و غیرنظامیان نقش داشته است.

این شبکه قصد ترور چندین نفر را در شهر کابل داشت، اما امنیت ملی در مورد این افراد معلومات ارایه نکرده است.

اعلامیه‌ای امنیت ملی افزوده است: "(این افراد) در شش مورد انتقال، جاسازی ماین‌های چسپکی و پرتاب بم دستی بالای پوسته‌های امنیتی در نواحی ۱۲ و ۱۹ شهر کابل دخیل بوده اند."

بر اساس معلومات امنیت ملی افغانستان اعضای این شبکه، تمامی اسلحه و تجهیزات نظامی را از یک قوماندان گروه طالبان در ولایت لغمان به دست می‌آوردند.

این در حالی است که شهر کابل در ماه‌های اخیر شاهد واقعات ترور بوده است. در رویدادهای اخیر در کنار منسوبین نظامی، بیشتر خبرنگاران، استادان پوهنتون و فعالان مدنی هدف قرار گرفته اند.

بازداشت یک مسوول استخبارات طالبان

دفتر رسانه‌های ولایت بامیان از بازداشت معاون استخباراتی گروه طالبان در این ولایت خبر داده است.

اعلامیه حاکی است که قاری عبدالجلیل عمری در نتیجۀ عملیات امنیت ملی از مربوطات ولسوالی کهمرد بازداشت شده است.

در اعلامیه آمده است: "قاری عبدالجلیل عمری در برج سرطان سال ۱۳۹۹ در جمع پنج‌هزار زندانی طالبان آزاد و بعد از رهایی دوباره به صفوف گروه طالبان پیوسته و در ولسوالی‌های تاله و برفک، دهنه غوری بغلان و روی دوآب سمنگان مصروف فعالیت‌های تخریبی و تروریستی بود."

مقامات بامیان گفته اند که قاری عمری اخیراً پس از سفری که به پاکستان داشت به حیث معاون استخباراتی آن گروه در بامیان تعیین شد.

گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

XS
SM
MD
LG