لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طالبان بر ولسوالی جرم بدخشان دفع شد - مقام‌ها


عکس (آرشیف)
عکس (آرشیف)

مقام‌های محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که حملات تهاجمی طالبان که به هدف تصرف ولسوالی جرم این ولایت راه اندازی شده بود، توسط نظامیان افغان دفع شده است.

ثنا الله روحانی، سخنگوی پولیس بدخشان روز یک شنبه (۲۵ حمل) به صدای امریکا گفت که درگیری میان نظامیان افغان و طالبان تا صبح امروز ادامه داشت.

آقای روحانی، افزود " طالبان ساعت‌های هشت شب گذشته بر ولسوالی جرم حمله کرده اند که در این درگیری‌ها، ۲۵ جنگنجوی طالبان کشته و یازده تن دیگر زخمی شده اند."

سخنگوی پولیس بدخشان گفت در میان کشته شدگان، چهار جنگجوی خارجی نیز شامل است.

طاهره صبا، عضو شورای ولایتی بدخشان وضعیت امنیتی در این ولایت را نگران کننده عنوان کرده گفت که در حملات طالبان به ولسوالی جرم، به نظامیان افغان تلفاتی وارد شده؛ اما شمار دقیق آن تا اکنون روشن نیست.

در همین حال، ذبیح الله مجاهد، یکی از سخنگویان طالبان با فرستادن پیامی به رسانه‌ها گفته است که در این درگیری‌ها، شمار زیادی از نظامیان افغان کشته شده؛ اما مقام‌های امنیتی بدخشان با رد این ادعا می‌گویند که تنها چهار سرباز در جرم بدخشان زخمی شده اند.

ولسوالی جرم در ۶۰ کیلومتری شهر فیض آباد، یکی از ولسوالی‌های نسبتاً نا امن آن ولایت است.

افزون بر ولسوالی جرم، هم اکنون جنگ میان نظامیان افغان و طالبان در ولسوالی‌های زیباک و کران و منجان بدخشان ادامه دارد که تلفاتی بر هر دو طرف وارد شده است.

XS
SM
MD
LG