لینک های دسترسی

Breaking News

دفع حملات طالبان بر مرکز هلمند؛ هزاران خانواده بیجا شدند


مقام‌های محلی ولایت هلمند می‌گویند که طالبان دیشب حملات گستردۀ را بر شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت راه اندازی کردند؛ حملاتی که توسط نظامیان افغان دفع شده است.

محمد نبی الهام، والی هلمند روز سه شنبه چهارم می (۱۴ ثور) گفت که ناوقت دیروز نیروهای تازه‌ نفس به هدف تامین امنیت و مقابله با طالبان به شهر لشکرگاه رسیده و عملیات بزرگ را در اطراف این شهر آغاز کرده اند.

آقای الهام افزود که در این عملیات هوایی و زمینی که در بخش‌های شهر لشکرگاه، ولسوالی ناوه، گرمسیر و نهرسراج این ولایت انجام شده تا اکنون ۱۰۶ جنگجوی طالبان کشته و ۳۷ تن دیگر شان زخمی شده اند.

او افزود که در میان کشته‌شدگان طالبان، هشت قوماندان این گروه شامل استند.

در یک خبر دیگر، وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در درگیری‌ها در هلمند، ۲۲ عضو شبکۀ القاعده نیز کشته شده اند.

این وزارت افزوده که تمامی افراد کشته‌شده، باشندگان اصلی "پنجاب" پاکستان اند.

در این حال، عطا الله افغان، رییس شورای ولایتی هلمند به صدای امریکا گفت که در حال حاضر شهر لشکرگاه با تهدیدات بلند امنیتی مواجه است.

آقای افغان با ابراز نگرانی گفت که اگر توجه جدی برای سرکوب طالبان در این ولایت نشود، شهر لشکرگاه به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

با تشدید جنگ در شهر لشکرگاه و برخی از ولسوالی‌های هلمند، هزاران خانواده بیجا شده اند.

سید محمد رامین، رییس مهاجرین و عودت‌کنندگان ولایت هلمند به صدای امریکا گفت که تنها روز گذشته، در اثر حملات طالبان در ساحات، بولان، قلعۀ بست شهر لشکرگاه و ولسوالی ناوۀ این ولایت، بیش از یک‌هزار خانواده بیجا شده اند.

آقای رامین افزود که کمیتۀ اضطرار وارد عمل شده تا با همکاری نهادهای مددرسان به بیجاشدگان جنگ کمک برساند.

گروه طالبان تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده است.

XS
SM
MD
LG