لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری در میدان وردک و تلفات سنگین طالبان و نظامیان افغان


مقام‌های امنیتی میدان وردک می‌گوید که در درگیری میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان در این ولایت، تلفات سنگین به دو طرف وارد شده است.

قوماندان امنیه میدان وردک، روز چهارشنبه (۲۲جوزا) به صدای امریکا گفت که در دو عمیات جداگانه در ولسوالی‌های جلریز و سیدآباد این ولایت، دست کم ۴۲ جنگجوی طالبان به شمول هفت قوماندان ارشد این گروه کشته شده اند.

جنرال ویس صمیمی فرمانده پولیس این ولایت افزود که طالبان شب گذشته در ساحۀ سالار ولسوالی سیدآباد بر یک قطار اکمالاتی نیروهای امنیتی افغان حمله کردند که در این درگیری به شمول یوسف ستانکزی، فرمانده پولیس محلی این ولایت شماری از نظامیان افغان کشته شده اند.

آقای صمیمی همچنان افزود: "در عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی سیدآباد، ۱۲ تن از طالبان کشته شده و در ولسوالی جلریز ۳۰ تن به شمول هفت فرمانده ارشد آنان کشته شده اند. عملیات هنوز جریان دارد".

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صفحۀ تویتراش مدعی شده است که در حملۀ جنگجویان این گروه بر قطار اکمالاتی نیروهای امنیتی افغان ۱۲ سرباز افغان کشته شده اند.

مقام‌های امنیتی افغان این ادعای طالبان را رد کرده اند.

میدان وردک در جنوب غرب کابل از ولایات نسبتأ نا امن افغانستان است که در یک ماه اخیر حملات طالبان بر ساحات مختلف آن افزایش یافته است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG