لینک های دسترسی

Breaking News

جنگجویان پاکستانی در میدان وردک کشته شدند - مقامات


مقام‌های امنیتی در ولایت میدان وردک می‌گویند در نتیجۀ یک "عملیات گستردۀ" زمینی و هوایی نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی سیدآباد این ولایت، ۲۵ جنگجوی طالبان کشته شده اند.

فرمانده پولیس میدان وردک می‌گوید که در میان این جنگجویان طالبان "اتباع پاکستانی" نیز شامل اند.

جنرال ویس صمیمی، فرمانده پولیس ولایت میدان وردک روز یک شنبه (۵ جوزا) به صدای امریکا گفت که این عملیات شب گذشته در چندین روستای ولسوالی سیدآباد و مسیر شاهراه کابل – کندهار آغاز شده است که تا اکنون چندین مرکز مهم گروه طالبان توسط نظامیان افغان از بین برده شده است.

آقای صمیمی افزود "در ولسوالی سیدآباد در ساحات ملک خیل ۲۵ نفر از طالبان کشته شده و یک تعداد وسایط شان تخریب شده که بسیار نتیجه خوب داشته است".

آقای صمیمی می‌گوید که در این عملیات تنها یک سرباز پولیس زخمی شده و در این عملیات به غیرنظامیان تلفات وارد نشده است.

مقام‌ها می‌گویند که در این عملیات تا اکنون، قریه‌جات ملک خیل، حیدرخیل، پتانک، هفت آسیاب و شش گاو ولسوالی سید آباد میدان وردک از وجود طالبان پاکسازی شده است.

ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک که در امتداد شاهراه کابل - کندهار موقعیت دارد یکی از ولسوالی‌های نا امن میدان وردک به شمار می‌رود.

طالبان تا اکنون در این باره چیزی نگفته اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG