لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان پس از کندز بر مرکز بغلان حمله کردند


یک روز پس از درگیری‌ها در شهر کندز، جنگجویان طالبان شب گذشته از دو استقامت بر شهر پلخمری حمله کرده و درگیری در این شهر میان نظامیان افغان و گروه طالبان ادامه دارد.

وزارت داخله افغانستان می‌گوید که حملات طالبان در حومۀ شهر پلخمری توسط نظامیان افغان دفع شده و جنگجویان این گروه در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله گزارش‌های مبنی بر احتمال سقوط این شهر به دست طالبان را رد کرد و افزود که نیروهای ویژه پولیس به این ولایت فرستاده شده است. او گفت: "تلاش این است که آن‌ها [طالبان] به زودترین فرصت از بین بروند".

اما شورای ولایتی بغلان ادعا دارد که طالبان حوالی ساعت ۲:۰۰ شب گذشته برای تصرف شهر پلخمری حمله کرده و جنگجویان این گروه تا "یک کیلومتری" ساختمان ولایت رسیده اند.

صفدر محسنی، رییس شورای ولایتی بغلان روز یک‌شنبه اول سپتمبر (۱۰ سنبله) به صدای امریکا گفت که هم اکنون جنگ شدید میان جنگجویان طالبان، نیروهای خیزش مردمی و نظامیان افغان در داخل شهر جریان دارد.

آقای محسنی افزود: " اگر نیروهای تازه نفس به برای مقابله با طالبان نرسند فاجعه کلان در این ولایت اتفاق خواهد افتاد".

گروه طالبان ادعا کرده اند که جنگجویان این گروه از شب گذشته تا اکنون بخش‌های شهر پلخمری را تصرف کرده و اکنون جنگ در نزدیکی ساختمان ولایت جریان دارد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان می‌گوید که دوسرکه مزار، حوزه سوم، قلعه زمان خیل و ساحه بند برق پلخمری در کنترول این گروه قرار دارد. اما وزارت داخله افغانستان این ادعای طالبان را رد می‌کند.

این در حالی است که طالبان روز گذشته از چندین استقامت بر شهر کندز در همسایگی بغلان حمله کرده و یک بخشی از این شهر را برای چندین ساعت در کنترول گرفتند.

وزارت داخله می‌گوید که شهر کندز پس از چندین ساعت از وجود طالبان پاکسازی شده و وضعیت به حالت عادی برگشته است.

XS
SM
MD
LG