لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان از ولسوالی جوند بادغیس بیرون شدند – مقام‌ها


مقام‌های محلی ولایت بادغیس می‌گویند که نظامیان افغان از دو روز به این‌سو مرکز ولسوالی جوند را تخلیه کرده و از این ولسوالی بیرون شده اند.

حسام‌الدین شمس، والی بادغیس روز چهارشنبه نهم جون (۱۹ جوزا) گفت که این تصمیم به دلیل افزایش تهدیدات گروه طالبان صورت گرفته و نیروهای امنیتی به خاطر جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، از مرکز این ولسوالی "عقب‌نشینی تکتیکی" کرده اند.

آقای شمس افزود که این ولسوالی از سه سال به این‌سو بدلیل ماین‌گذاری از سوی طالبان در "تحریم اقتصادی" این گروه قرار داشت.

والی بادغیس اضافه کرد که کماندوهای افغان مصروف طرح‌ریزی یک عملیات به منظور باز پس‌گیری این ولسوالی از نزد گروه طالبان استند.

بر اساس معلومات مقام‌های محلی ولایت بادغیس، پس از ولسوالی آب‌کمری، این دومین ولسوالی در این ولایت است که به دست طالبان سقوط کرده است.

در این حال، ضیاالدین آکازی، نمایندۀ مردم بادغیس در ولسی جرگۀ افغانستان گفت که به دنبال حملات گستردۀ طالبان، به نیروهای امنیتی در این ولسوالی تلفات سنگین وارد شده است.

آقای آکازی افزود که این نیروها با استفاده از هلیکوپترها از این ولسوالی بیرون شده و به مرکز ولایت بادغیس منتقل شدند.

این در حالی است که در روزهای اخیر مقام‌های محلی ولایت‌های فاریاب، غور و ارزگان، از عقب‌نشینی تکتیکی نیروهای امنیتی از ولسوالی‌های قیصار، دولت‌آباد، شهرک و گیزاب این ولایت‌ها خبر داده و گفتند که به زودی عملیات باز‌ پس‌گیری این ولسوالی‌ها از نزد طالبان آغاز خواهد شد.

XS
SM
MD
LG