لینک های دسترسی

Breaking News

'عقب‌نشینی تکتیکی' نظامیان افغان از دو ولسوالی در غور و ارزگان


مقام‌های محلی ولایت غور می‌گویند که به دنبال حملات گستردۀ جنگجویان طالبان، نظامیان افغان از ولسوالی شهرک این ولایت "عقب‌نشینی تکتیکی" کرده اند.

عبدالظاهر فیض‌زاده، والی غوز امروز هفتم جون (۱۷ جوزا) به صدای امریکا گفت که این اقدام به دلیل جلوگیری از وارد شدن تلفات به غیرنظامیان و نیروهای امنیتی در این ولسوالی صورت گرفته است.

با بیرون شدن این نیروها، طالبان ادارۀ این ولسوالی در کنترول شان گرفته اند. آقای فیض‌زاده افزود که قوای افغان در حال حاضر، مصروف طرح‌ریزی یک عملیات به منظور بازپس‌گیری این ولسوالی از نزد طالبان است.

والی غور همچنین اضافه کرد که در درگیری‌های روز گذشته، هفت تن از نیروهای امنیتی افغان و ۱۸ جنگجوی طالبان کشته شده اند.

در یک خبر دیگر، مقام‌های محلی ولایت ارزگان می‌گویند که نیروهای امنیتی از ولسوالی گیزاب این ولایت "عقب‌نشینی تکتیکی" کرده اند.

عمر شیرزاد، والی ارزگان به صدای امریکا گفت: "در ولسوالی گیزاب تمامی نیروهای امنیتی عقب‌نشینی تکتیکی کرده و در حال حاضر، به شمول زخمی‌ها به یک ساحۀ امن رسیده اند."

آقای شیرزاد گزارش‌ها در مورد تسلیم‌شدن نیروهای امنیتی به طالبان در این ولسوالی را رد کرد. والی ارزگان همچنین گفت که طالبان شب گذشته بر بخش‌های ولسوالی چورۀ این ولایت نیز حمله کردند که در اثر آن، چهار نظامی افغان کشته شده اند.

او افزود که در این درگیری‌ها، تلفات سنگین به جنگجویان طالبان وارد شده است.

طالبان در این موارد تا اکنون ابراز نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG