لینک های دسترسی

Breaking News

سطح خشونت‌های طالبان تغییر نکرده است - وزارت دفاع


همزمان با آغاز مذاکرات مذاکرات صلح در قطر، وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در سطح خشونت‌های طالبان در این کشور هیچ تغییر نیامده است.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت روز یکشنبه ۱۳ سپتمبر (۲۳ سنبله) به صدای امریکا گفت: "متاسفانه هیچ نوع تغییری در میزان خشونت‌های طالبان به وجود نیامده و خشونت‌های شان در سطح بالای ادامه دارد."

او افزود که بر خلاف، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در حالت دفاعی قرار دارند.

طالبان شب گذشته حملات گستردۀ را در چندین ولایت به ویژه در بخش‌های ولایت قندهار، کندز و کاپیسا راه اندازی کردند که در این درگیری‌ها، به هر دو طرف تلفات وارد شده است.

درگیری‌ها در قندهار

محمد صادق عیسی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۵ اتل به صدای امریکا گفت که طالبان دیشب بر یک مرکز نظامی در ولسوالی شاه‌ ولی‌کوت ولایت قندهار حمله کرده که در نتیجۀ آن، سه منسوب امنیتی کشته و نه تن دیگر زخمی شده اند.

آقای عیسی افزود که پس از حملات طالبان، قوای هوایی این کشور، آنان را مورد هدف قرار داده که در اثر آن، ۳۷ جنگجوی طالبان کشته شده اند.

بر اساس اظهارات مقام‌های امنیتی در قندهار، طالبان شب گذشته نیز یک موتر پر از مواد انفجاری را نزدیکی یک پایگاه نظامیان افغان در ولسوالی میوند این ولایت انفجار داده که در آن، یک سرباز افغان کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

حملات طالبان در کندز

مسوولان محلی ولایت کندز می‌گویند که طالبان دیشب حملات تهاجمی را در ولسوالی امام صاحب و در حومۀ شهر کندز راه اندازی کردند که در نتیجۀ آن، پنج سرباز پولیس کشته وچهار تن دیگر آنان زخمی شدند.

عصمت الله مرادی، سخنگوی والی کندز به صدای امریکا گفت این درگیری‌ها که چندین ساعت ادامه داشت ۱۲ جنگجوی طالبان کشته و شمار دیگر آنان زخمی شده اند.

این در حالی است که ده‌ها جنگجوی طالبان شب گذشته بر مرکز ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا حمله کرده اند که به گفته مقام‌های این ولایت، در این درگیری‌ها پنج منسوب امنیتی به شمول آمر جنایی قوماندانی امنیه این ولسوالی کشته و هفت تن دیگر زخمی شده اند.

طالبان تا اکنون در این موارد چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG