لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان با تشدید جنگ در پی امتیازگیری در گفتگوهای صلح اند - خالد


سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که همزمان با نزدیک شدن مذاکرات بین‌الافغانی، طالبان حملات شان را در بخش‌های این کشور شدت داده و در پی امتیازگیری در مذاکرات صلح اند.

اسدالله خالد روز یکشنبه ششم سپتمبر (۱۶ سنبله) در شهر مهترلام، مرکز ولایت لغمان گفت که هنوز هم نیروهای امنیتی افغان در حالت دفاعی اند و روزانه چندین حمله طالبان را دفع می‌کنند.

آقای خالد افزود: "در حالی که آمادگی‌ها برای مذاکرات صلح گرفته شده، هیات ما آمادگی دارد که برای گفتگو از کابل به قطر برود، آن هم احتمال دارد که امروز راهی دوحه شود، با وجود آن بدبختانه که در جنگ تغییراتی به وجود نیامده و نبردها افزایش یافته اند. ممکن تشدید جنگ جز از پلان دشمن برای امتیازگیری در مذاکرات صلح باشد."

او بار دیگر تاکید کرد که "سر می‌دهیم، سنگر نمی‌دهیم" و برای شهروندان این کشور اطمینان داد که هیچ نقطۀ افغانستان به ‌دست گروه طالبان سقوط نخواهد کرد.

این در حالی است که امروز (یکشنبه) ولایت‌های قندهار، فاریاب، بلخ و لوگر گواه حملات گستردۀ طالبان بوده و وزارت دفاع گفته است که نیروهای امنیتی افغان این حملات را دفع کرده اند.

این وزارت در اعلامیه‌ای گفته است که در این درگیری‌ها، ۳۵ جنگجوی طالبان به شمول دو تبعه خارجی کشته و ده‌ها تن دیگر آنان زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG