لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخله: ولسوالی جلریز میدان وردک سقوط نکرده است


وزارت داخلهٔ افغانستان ادعاها در مورد سقوط ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک را رد کرده و می‌گوید که نیروهای امنیتی هنوز هم با گروه طالبان درگیر اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله افغانستان روز جمعه ۲۱ می (۳۱ ثور) به صدای امریکا گفت: "ما عقب‌نشینی تاکتیکی کردیم. بحث سقوط مطرح نیست، ولو که طالبان نزدیک هم شده باشند نیروهای امنیتی ما در ولسوالی حضور دارند و برای سرکوب دشمن و طالب تلاش می‌کنند."

آقای آرین در مورد تلفات نظامیان افغان معلومات ارایه نکرد.

این در حالی است که قول اردوی عملیات‌های خاص اردوی ملی گفته است که در یک حمله هوایی که ساعت ۱:۴۸ امروز "بالای یک محل تجمع تروریستان" در ولسوالی ⁧جلریز صورت گرفت، ۱۰ تن از جنگجویان گروه طالبان کشته شدند.

‏عملیات نیروهای دفاعی و امنیتی از طریق زمین و هوا علیه تروریستان در جلریز ادامه دارد...

این در حالی است که یک مقام حکومتی در میدان وردک که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد به صدای امریکا گفت: "نیروهای پولیس و پولیس محلی که در تعمیر قوماندانی امنیه بودند با سلاح و مهمات دست داشته شان به طالبان تسلیم شدند، اما ۱۱ سرباز اردو که در مقر ولسوالی بودند دو تن شان شهید و نه نفر دیگر آنان توسط طالبان اسیر شدند."

این منبع افزود که از پنج روز به این‌سو، نیروهای امنیتی مستقر در این ولسوالی در محاصرۀ طالبان قرار داشتند و به دلیل "عدم اعزام نیروهای کمکی و اکمالات نظامی از سوی حکومت مرکزی" کنترول این ولسوالی را طالبان در اختیار گرفتند.

شریف‌الله هوتک، عضو شورای ولایتی میدان وردک نیز تایید کرد که مرکز این ولسوالی به گونۀ کامل به دست طالبان سقوط کرده است.

این در حالی است که پیش از این، ولسوالی برکه در بغلان، ولسوالی نرخ در میدان وردک و ولسوالی دولت‌شاه در ولایت لغمان به دست طالبان سقوط کرده بود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG