لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ در ۱۵ ولایت افغانستان؛ '۱۲۶ جنگجوی طالبان کشته شدند'


وزارت دفاع ملی افغانستان از ادامه درگیری‌ها میان نظامیان افغان و طالبان در بخش‌های این کشور خبر داده و می‌گوید که تنها در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۶ جنگجوی طالبان کشته و ۷۹ تن دیگر زخمی شده اند.

روح‌الله احمدزی، سخنگوی این وزارت روز دوشنبه هفتم جون (۱۷ جوزا) به صدای امریکا گفت که در این مدت، نظامیان افغان بسیاری حملات گروه طالبان را دفع کرده اند.

آقای احمدزی افزود که ولایت‌های ننگرهار، خوست، میدان وردک، لوگر، پکتیا، غزنی، ارزگان، بادغیس، هرات، غور، سرپل، فاریاب، بغلان، کندز و هلمند شاهد حملات گستردۀ طالبان بودند و هنوز هم جنگ در بخش‌های این ولایات جریان دارد.

سخنگوی وزارت دفاع از دادن جزییات در بارۀ تلفات نیروهای امنیتی افغان خودداری کرد، اما طالبان مدعی اند که در این نبردها، تلفات زیادی به طرف مقابل وارد کرده اند.

در این حال، مقام‌های محلی ولایت پکتیا می‌گویند که طالبان دیشب حملات گستردۀ را بر بخش‌های ولسوالی میرزکی، زرمت و احمدآبا این ولایت راه‌اندازی کردند که در این درگیری‌ها، به دو طرف تلفات وارد شده است.

محمد حلیم فدایی، والی پکتیا به صدای امریکا گفت که در اثر حملات هوایی قوای افغان در این ولایت، ۵۰ جنگجوی طالبان کشته شدند.

آقای فدایی افزود که در جریان این درگیری‌ها، پنج تن از نیروهای امنیتی افغان ناپدید شده که از سرنوشت آنان تا کنون خبری نیست.

وزارت دفاع افغانستان در حالی از ادامه جنگ در ۱۵ ولایت این کشور خبر می‌دهد که مقام‌های محلی ولایت غور و ارزگان گفتند که نظامیان افغان از مرکز ولسوالی‌ شهرک و گیزاب این ولایت‌ها "عقب‌نشینی تکتیکی" کرده اند.

XS
SM
MD
LG