لینک های دسترسی

Breaking News

حملات قوای هوایی امریکا بر طالبان در قندهار


نیروهای امریکایی در افغانستان می‌گویند که مواضع طالبان را در ولسوالی ژری و اسپین بولدک ولایت قندهار مورد حملۀ هوایی قرار داده اند.

سونی لگیت، سخنگوی این نیروها روز چهارشنبه ۱۷ مارچ (۲۷ حوت) در صفحۀ تویترش نگاشته است که این حملات هوایی در ۴۸ ساعت گذشته در دفاع از نیروهای امنیتی افغان انجام شده است.

طالبان وارد شدن تلفات بر جنگجویان این گروه را در اثر این حملات هوایی تایید کرده و آن را تخطی از توافقنامه دوحه عنوان کرده اند.

اما آقای لگیت گفته است که این بمباران نیروهای امریکایی پس از حملات جنگجویان طالبان بر مواضع نظامیان افغان در بخش‌های این ولسوالی‌ها انجام شده است.

او با رد اظهارات طالبان در مورد نقض توافقنامه صلح امریکا-طالبان گفته است که آنان به پشتیبانی شان از نظامیان افغان در میدان‌های جنگ ادامه خواهند داد.

در این حال، وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در اثر حملات هوایی و درگیری میان نظامیان افغان و طالبان در ولسوالی‌های ارغنداب، پنجوایی، ژری، سپین بولدک و دند ولایت قندهار، ۵۵ جنگجوی گروه طالبان کشته شدند.

آقای امان افزود که در این درگیری‌ها، نه جنگجوی دیگر طالبان زخمی شده و نیروهای امنیتی افغان بسیاری ساحات را از کنترول طالبان بیرون کرده اند.

مقام‌های امنیتی ولایت قندهار گفته اند که شماری از جسد‌های جنگجویان طالبان در میدان‌های جنگ باقی مانده است.

XS
SM
MD
LG