لینک های دسترسی

Breaking News

سیگار: حملات طالبان بر مراکز صحی ادامه یافته است


دفتر سرمفتش ایالات متحده برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارشی از تداوم حملات طالبان بر مراکز و تسهیلات صحی در نقاط مختلف افغانستان خبر داده است.

سیگار با استناد بر آمار دفتر هیات معاونت ملل متحد در افغانستان گزارش داده است که از آغاز سال روان میلادی تا ماه اپریل، ۷۳ حمله بر مراکز صحی انجام شده که ۷۱ حملۀ آن به طالبان نسبت داده شده است.

ملل متحد گفته است که در جریان سال ۲۰۲۰ میلادی ۹۰ حمله شناسایی شده که تسهیلات و کارمندان صحی را به صورت مسقیم هدف قرار داده است که نسبت به یک سال پیشتر آن ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنان ملل متحد تخمین می‌کند که بسته‌بودن مراکز صحی به دلیل تهدیدهای امنیتی، حدود سه میلیون شهروند افغان از دسترسی به خدمات صحی محروم کرده است.

دفتر سرمفتش ایالات متحده برای بازسازی افغانستان نیز گفته است که طالبان سکتور صحی را تهدید می‌کنند و کارمندان صحی را می‌ربایند تا آنها برای جنگجویان شان خدمات صحی و ادویه را فراهم کنند و یا هم به طالبان پول بپردازند.

سیگار گفته است که ایالات متحده تا اکنون، ۱.۶ میلیارد دالر را در بخش صحت به افغانستان کمک کرده است.

پیش از این کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ نیز از افزایش "حملات عمدی" بر مراکز صحی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته بود که ادامه خشونت در این کشور میلیون‌ها افغان را از خدمات صحی محروم خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG