لینک های دسترسی

Breaking News

داکتران بدون مرز: فعالیت شفاخانه دشت برچی تعلیق شده است


سازمان بین‌المللی داکتران بدون مرز حملۀ مرگبار روز سه شنبه بر شفاخانۀ صد بستر نسایی و ولادی ساحۀ دشت برچی شهر کابل را محکوم و آن را خشونت ابلهانه و بزدلانه توصیف کرده است.

این سازمان با نشر اعلامیه‌ای گفته است: "در حال حاضر، فعالیت‌های طبی در زایشگاه دشت برچی تعلیق است – اما مسدود نیست – فعلاً مردم محل به گزینۀ اندک مراقبت ولادی دسترسی دارند. بیماران تخلیه و به شفاخانه‌های دور و بر منتقل شده اند".

در اثر حملۀ مهاجمان مسلح بر این شفاخانه که از سوی سازمان بین‌المللی داکتران بدون مرز تمویل می‌شود،۲۶ نفر کشته و ۱۶ نفر زخمی شد که نوزادان و زنان نیز شامل قربانیان اند.

سازمان داکتران بدون مرز گفته است که یک تن از کارمندان آن سازمان نیز در بین کشته شدگان این حمله است.

در این اعلامیه آمده است: "با وصف سردرگمی فراوان، تیم صحی ما هر تلاش ممکن را انجام داده اند تا نوزادان را در این زایشگاه معاینه و از بیماران و زخمی شدگان بهترین مراقبت کنند و به کارمندان صدمه دیده از این رویداد مراقبت لازم روانی و به دیگر داغدیدگان حمایت لازم را فراهم کنند".

در این اعلامیه آمده است که در هنگامی که تبادل آتش میان مهاجمان و قوای افغان جریان داشت، یک کودک به دنیا آمد و اکنون صحت نوزاد و مادر خوب است.

حمله بر این شفاخانه به پیمانۀ گسترده در سطح ملی و بین المللی تقبیح شد.

با آنکه طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرده اند، حکومت افغانستان آن گروه را در این حمله دخیل می‌داند.

در پی این رویداد مرگبار و حملۀ انتحاری مرگبار در ولایت ننگرهار که سبب کشته شدن ۳۲ نفر و زخمی شدن ۱۳۳ نفر دیگر زخمی شد، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان به نیروهای امنیتی افغان دستور داد تا در برابر طالبان، داعش و دیگر گروه‌های دهشت افگن از حالت دفاعی برآمده و وضعیت تهاجمی را اختیار کنند.

XS
SM
MD
LG