لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان و صلیب سرخ به توافق رسیدند


کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ از توافق طالبان برای تضمین امنیتی به فعالیت های این سازمان در افغانستان استقبال کرده است.

اندریا کتپریتا، سخنگوی کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ در افغانستان، به صدای امریکا گفت که چند هفته پیش، نمایندگان این نهاد بین المللی با اعضای دفتر سیاسی طالبان در شهر دوحه، پایتخت قطر، ملاقات کرده و به تفاهم رسیده اند.

طالبان نیز با نشر اعلامیه‌ای گفته اند که به کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ در ساحات زیر ادارۀ آن گروه اجازۀ فعالیت مجدد داده اند.

خانم کتپریتا جزئیات مذاکرات با طالبان را "دوجانبه" و "محرم" خوانده و گفت که صلیب سرخ، همواره با همه طرف های درگیر جنگ در افغانستان تماس منظم دارد.

طالبان در اعلامیۀ شان گفته اند که در مورد "کمیت و کیفیت فعالیت های" صلیب سرخ در افغانستان که باید "به دور از ملحوظات سیاسی" باشد، ملاحظاتی داشتند که به نقل از اعلامیۀ این گروه، پس از پذیرفته شدن سفارشات طالبان از سوی این نهاد بین المللی، اکنون اجازۀ فعالیت مجدد به آن داده شد.

طالبان در این اعلامیه بر تعهد امنیتی در قبال کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ تاکید کرده و از جنگجویان آن گروه خواسته شده است تا هم زمینۀ فعالیت این سازمان امداد رسان بین المللی را فراهم کرده و هم به حفاظت کارمندان و تاسیسات آن توجه داشته باشند.

کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ در سال ۲۰۱۷ نیز فعالیت خود را در افغانستان پس از آن به تعلیق درآورد که شش کارمند آن اداره در اثر حملۀ مسلحانه در ولسوالی قوش تپۀ ولایت جوزجان کشته شد. طالبان دست داشتن در آن حمله را رد کردند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG