لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ راکتی بر میدان هوایی قندهار؛ پروازهای ملکی متوقف شد


مقام‌های محلی ولایت قندهار می‌گویند که به دنبال حملات راکتی طالبان بر بخش‌های میدان هوایی این ولایت، تمامی پروازهای ملکی متوقف شده است.

مسعود احمد پشتون، رییس میدان هوایی احمد شاه ابدالی روز یکشنبه هشتم (۱۷ اسد) به صدای امریکا گفت که حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز طالبان چندین راکت را بر بخش‌های این میدان پرتاب کردند.

آقای پشتون افزود: "وقتی میدان هوایی مورد حملات راکتی قرار گیرد، طبیعی است که شرکت‌های هوایی خطر را قبول نمی‌کنند و مسافرین نیز جان شان را در خطر نمی‌اندازند."

رییس میدان هوایی احمد شاه ابدالی تاکید کرد که به زودی پروازهای ملکی از این میدان از سر گرفته خواهد شد. گفته می‌شود که عصر روز گذشته نیز چندین راکت بر بخش‌های این میدان هوایی برخورد کرده است.

میدان هوایی قندهار در ۳۰ کیلومتری شهر قندهار و در بخش‌های ولسوالی‌های دامان و دند این ولایت موقعیت دارد. در بخش‌های این میدان چندین مرکز مهم نظامی به شمول قول اردوی ۲۰۵ اتل نیز وجود دارد.

مقام‌های افغان گفته اند که نظامیان افغان روز گذشته بخش‌های ولسوالی دند این ولایت را دوباره تصرف کرده و در حال حاضر، درگیری میان دو طرف در این ولسوالی جریان دارد.

طالبان تا کنون در مورد حملات راکتی بر میدان هوایی قندهار ابراز نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG