لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات افغان: حملات هوایی قوای خارجی به طالبان تلفات وارد کرد


با تشدید حملات طالبان بر اطراف شهر هرات و ولسوالی‌های همجوار آن، مقام‌های محلی ولایت هرات می‌گویند که نیروهای خارجی امروز ۳۱ جولای (نهم اسد) مواضع طالبان را هدف قرار دادند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات به صدای امریکا گفت که در این حملات طیاره‌‌های ای-۲۹ و بی-۵۲ نیروهای بین‌المللی، بیش از ۲۰۰ جنگجوی طالبان در ولسوالی انجیل و گذرۀ این ولایت کشته و زخمی شده اند.

نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان تا کنون دربارۀ این حملات هوایی چیزی نگفته اند.

مقام‌های افغان می‌گویند که طالبان حملات شان را بر شماری از مراکز ولایات افغانستان افزایش دادند، اما این حمله‌ها توسط نظامیان افغان دفع شده است.

وزارت امور داخلۀ افغانستان می‌گوید که نظامیان افغان جنگجویان طالبان را از بخش‌های شهر قندهار، هرات، لشکرگاه، تالقان و برخی مراکز ولایات دیگر عقب زده اند.

میروس ستانکزی، سخنگوی این وزارت روز شنبه ۳۱ جولای (نهم اسد) به صدای امریکا گفت: "شهر هرات فعلاً مصوون است، در دو ولسوالی که نزدیک شهر بود، دشمن فشار وارد کرد، اما دوباره به عقب رانده شد."

سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان همچنین گفت که حملات طالبان بر شهر قندهار در روزهای اخیر با مقاومت نیروهای امینتی افغان مواجه شده و در این درگیری‌ها به جنگجویان این گروه تلفات سنگین وارد شده است.

آقای ستانکزی افزود که به زودی "شهر قندهار" از وجود جنگجویان طالبان پاکسازی خواهد شد.

در این حال، مقام‌های محلی ولایت هلمند می‌گویند که طالبان شب گذشته "حملات گستردۀ" را بر شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت راه اندازی کردند.

آنان گفته اند که در حال حاضر، درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و جنگجویان طالبان در مربوطات حوزۀ هشتم و نهم امنیتی شهر لشکرگاه جریان دارد.

محمد ولی علی‌زی، والی هلمند به خبرنگاران گفت که در این درگیری‌ها تلفات سنگین به طالبان وارد شده است. آقای علی‌زی افزود که نیروهای امنیتی از سقوط مرکز این ولایت جلوگیری کرده اند.

جنرال سمیع سادات، قوماندان قول اردوی ۲۱۵ میوند که رهبری جنگ این ولایت را به عهده دارد می‌گوید که نیروهای کافی به هدف سرکوب گروه طالبان در شهر لشکرگاه حضور دارند و به زودی وضعیت در این شهر تغییر خواهد کرد.

آقای سادات افزود: "ما به مردم اطمینان می‌دهیم که نیروهای امنیتی شما از شهر لشکرگاه حفاظت کرده و طالبان را شکست خواهند داد. طالبان هر روز ۷۰ نفر تلفات دارند."

گروه طالبان تا کنون در این باره ابراز نظر نکرده است.

XS
SM
MD
LG